problemer med deling av lydressurser

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

problemer med deling av lydressurser

Innleggav (m) » fre 12.05.2006 10:33

Så lenge amaroK kjører (trenger ikke spille musikk) får ingen andre applikasjoner tilgang til lydressursene. Dermed må jeg lukke amaroK hver gang jeg vil se en video f.eks.
Noen tips?
amaroK bruker arts-engine (får den ikke til å virke med gstreamer eller xine).
medlem i 232 måneder
 

Innleggav filoktetes » fre 12.05.2006 12:42

Et forslag hvis du bruker KDE:

Slå av arts: Gå til Kotrollsenter -> Lyd og multimedia -> Lydsystem, og slå av lydsystemet.
Så kan det hende du kan bruke gstreamer engine i Amarok. Du må selvfølgelig ha gstreamer og de nødvendige plugins installert.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav KMJ » søn 14.05.2006 22:26

Et annet forslag his du bruker KDE:

Sett de andre programmene du bruker til å bruker aRts også. For eksempel har alltid Xine virket fint for meg med aRts lyd.

Erfaren
medlem i 220 måneder
 

Innleggav fiksve » man 15.05.2006 2:38

Dersom bare et program kan benytte lydkortet i gangen høres det ut som om du bruker OSS. Denne støtter ikke miksing og er utdatert, det du i så fall trenger er alsadrivere til lydkortet ditt.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav olear » tir 16.05.2006 13:58

OSS støtter flere lydkilder, men da trenger man "skikkelige" kort, ikke slike som følger med hovedkortet.

Bruk ALSA som lydmotor, aRts og ESD krever unødvendige ressurser og er ikke egnet til å kombinere lyd og bilde.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]