Xgl på Dapper Flight-7 [LØST]

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Xgl på Dapper Flight-7 [LØST]

Innleggav corpus » ons 24.05.2006 19:49

Hei, alle sammen!

Jeg sliter litt med å få xgl opp og gå på distro nevnt i tema. Jeg har fulgt denne http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=127090

Problemet oppstår når jeg trykker Alt+Ctrl+F1 for å stoppe X og komme i tekstkonsollen. Jeg får kun en blank skjerm og intet mer. Råd og vink mottas med stor takk :-)
Sist endret av corpus den tor 25.05.2006 0:34, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ak » ons 24.05.2006 19:53

Akkurat amme her, jeg fulgte guiden som er i Ubuntu sin wiki.

Jeg vet ikke hvor like de er, men det får meg til å lure om det kan ligge i koden, og ikke i oppsettet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav corpus » ons 24.05.2006 20:06

Hvilken av guidene på UbuntuWiki? Den øverste (enkle) eller den nederste (litt mer avanserte)?

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ak » ons 24.05.2006 20:09

https://wiki.ubuntu.com/XglHowto

Other way, the console way

Forøvrig må dette være en skrivefeil, jeg tror other = only :-!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav moma » ons 24.05.2006 21:10

Hei Dere,

Jeg har akkurat fått Ubuntu 6.06 up & running etter en fatal diskkrasj (se min blogg...).

Kjørte også "inst_xgl.sh" skript som installerte Xgl/Compiz for GNOME. Compiz fungerer helt utmerket på denne maskinen. Alle virtuelle konsoller (cntr + alt + f1...f6) fungerer også riktig. Denne PCn har ATI Radeon 9800 skjermkort og systemet er 100% oppgradert med aller siste SW for Dapper.

Vennligst se: http://linux1.no/node/1625

Merk. "inst_xgl.sh" installerer noen ekstra programmer som
build-essential, gftp, manpages, gnomebaker, streamtuner, streamripper, firestarter, bum og beagle søk.

Du kan først modifisere skriptet (inst_xgl.sh) for å unngå at disse blir installert. Kommenter ud kallet til "setup_necessities". Du finner den i nær slutten av filen.

Du kan også studere koden og utføre nødvendige inngrep og apt-get setninger manuelt.

Likevel, merk følgende:
Jeg ser nå at installasjonen av SKYDOME... feiler. Funksjonen setup_Xgl() skal bl.a installere en image på kubens tak og legge til et bakgrunnsbilde bak kuben, men koden feiler.

Den klarer ikke lenger nedlaste de nødvendige filene fra Ubuntuforums.org. Feilen får være der foreløpig. SKYDOME er vel ikke så viktig sak.
Sist endret av moma den tor 25.05.2006 11:30, endret 2 ganger.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav corpus » tor 25.05.2006 0:35

Det gikk strake veien til h.... med Ubuntu Wiki. Danm :'(

Men så kom moma til unsetning :-) Nå er alt fryd og gammen 8-) 8-)

Tusen takk til dere begge!

Glemte en ting: I *love* it :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]