xgl/compiz og gnome-theme-manager

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

xgl/compiz og gnome-theme-manager

Innleggav Hugo » lør 03.06.2006 20:45

Hei.

Jeg kjører Ubuntu Dapper Drake og ville prøve xgl/compiz. Etter å ha prøvd en masse guide, hvor ingen fungerte tilfredsstillende prøvde jeg med moma's inst_xgl.sh.
Det var meg en positiv overraskelse å se at alt fungerte. Lykken var desverre noe kortvarig.

Da jeg skulle skifte theme på grensesnittet mitt mistet jeg muligheten til å legge ned, eller krysse ut vinduet. Etterfulgt av en errorboks som sier: "The Application "gnome-theme-manager" has quit unexpectedly."

Output i terminal er: Window manager warning: Failed to read theme from file /usr/share/themes/metacity-1/metacity-theme-1.xml: Failed to open file '/usr/share/themes/metacity-1/metacity-theme-1.xml': No such file or directory


Kode: Merk alt
hugo@arroyo:~$ ls -l /usr/share/themes/metacity-1/
total 0


Jeg prøvde å kopiere den nevnte filen fra en av de andre themesmappene, men det hjalp lite.

Jeg setter veldig stor pris på hjelp i denne saken, da dette ser ut til å være det eneste som ikke fungerer tilfredsstillende!

Hugo
medlem i 222 måneder
 

Innleggav moma » lør 03.06.2006 21:19

Prøv å bytte tema. Anbefaler temaet
http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=38004

Man behøver ikke unzippe (pakke ut) "38004-Ubuntulooks-Quicksilver.tar.bz2". Bare lagre hele fila på disken og importer temaet inn vha [Install Theme]-knappen i theme-bildet (meny: System -> Preferences -> Theme ).
--------------

Rydd $HOME/.themes/ katalog dersom problemene fortsetter.

$ mv $HOME/.themes/* /tmp
-------------------------------------------------------

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hugo » lør 03.06.2006 23:39

Takk skal du ha!

Skal prøve dette på mandag. Er det et vanlig problem?

Hugo
medlem i 222 måneder
 

Innleggav moma » søn 04.06.2006 5:49

>> Er det et vanlig problem?

Har ikke sett feilen før.
Antar bare at themen din har feil og den må byttes ut.

eller reset theme til default.
$ gconftool-2 --unset /desktop/gnome/interface/gtk_theme

Du kan også starte "gconf-editor" og gjøre det samme der.
--------------------------------
Også hos meg
$ ls -l /usr/share/themes/metacity-1/
total 0
--------------------------------

EDIT: "gnome-theme-manager" ser ut til å være meget buggy. Den krasjer ofte. Vet ikke om det har med windows manager'n (Xgl) å gjøre.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav boo10 » søn 04.06.2006 19:54

XGL virker ikke hvis jeg setter på automatisk login... noen som vet hva det kommer av?

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Hugo » man 05.06.2006 18:34

Takker for gode forslag, men jeg må desverre meddele at ingenting hjalp. Når jeg booter inn i gnome låser "progressbaren" seg på "window manager", og jeg må klikke på musa for å få den bort. Dette er jo intet godt tegn.

Fant forresten nettopp ut at gjeldende problem (ingen mulighet til å legge ned eller krysse ut vinduet) gjelder i alle System -> Preferences. Ikonene for nevnte funsjoner vises ikke en gang. Hva enn det er verdt av informasjon for feilsøking.

Viser seg at det er bare når jeg gjør endringer i "gnome-theme-manager" at noe låser seg. Gjelder ingen andre apps i System -> Preferences

Setter som sagt stor pris på all hjelp! :-)

Hugo
medlem i 222 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere