Noen som kjører AIXGL?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Noen som kjører AIXGL?

Innleggav sturla » søn 04.06.2006 18:49

Noen som kjører AIXGL her inne? Og med hvilken maskinvare, og hvor godt fungerer det?

Mange har satt opp XGL ettersom jeg leser, men har tilgode å høre noen kommenterer og erfaringer omkring AIXGL?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav trondd » søn 04.06.2006 19:04

AIGLX funker fint hos meg. Kjører Fedora Core 5, og har Intel 915 skjermkort (Asu s S5A bærbar). AIGLX er veldig hvis du kjører fc5, du finner guide på http://fedoraproject.org/wiki/RenderingProject/aiglx

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav sturla » man 05.06.2006 14:40

funderer på å legge inn FC5 på ny bærbar jeg får om et par uker :-) Kunne tenke meg å legge inn AIXGL på den. Noen tanker om FC5 kontra Ubuntu?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav trondd » man 05.06.2006 15:16

Forskjellen er stort sett smak og behag. Jeg skal ikke påstå at den ene er bedre enn den andre. Har brukt begge deler, men trives nok best med Fedora Core, så enkelt er det. Gjengen bak ubuntu har kanskje vært flinkere til å tilpasse operativsystemet til laptop-brukere, men dette gjelder ikke på alle områder. Ubuntu har nå planlagt å støtte Dapper i flere år, og jeg er derfor spent på å se hva de gjør med oppgraderinger av programmer. Mange av programmene i Universe var håpløst gamle versjoner. Fedora utvikles nok mer offensivt, men er samtidig mer enn nok stabil for de aller fleste.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav sturla » man 05.06.2006 15:50

Takker for tilbakemeldingen. Jeg vurderer seriøst FC5. Har kjørt FC2 og 3 tidligere. Personlig liker jeg APT bedre enn RPM. Men det er en stund siden jeg brukte rpm og FC, så jeg er litt spent på akkurat det.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav lessthanjake » man 05.06.2006 15:52

Ubuntu oppgraderer vel ingen programmer etter endelig release, er bare snakk om oppdateringer. Men det er vel ikke anerledes for Fedora, trodde det var slik alle de store fungerte?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav trondd » man 05.06.2006 15:55

sturla skrev:Takker for tilbakemeldingen. Jeg vurderer seriøst FC5. Har kjørt FC2 og 3 tidligere. Personlig liker jeg APT bedre enn RPM. Men det er en stund siden jeg brukte rpm og FC, så jeg er litt spent på akkurat det.


Kode: Merk alt
$ sudo yum install program

Kode: Merk alt
$ sudo aptitude install program


Ikke store forskjellen :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]