VIDEO_TS til DVD

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

VIDEO_TS til DVD

Innleggav Alfred.Woodden » ons 07.06.2006 13:14

Heisann!

Har en VIDEO_TS-mappe med .vob-filer i, på Ubuntu Dapper-maskinen min, som jeg gjerne skulle fått brent til en lesbar film for vanlige DVD-spillere.

Kikket på K3B og GnomeBaker, men det virker som om disse to programmene kun har funksjoner for DATA-cd-er og brenning av ISO-filer.

Noen som vet hvordan jeg brenner denne VIDEO_TS-mappen ?

P.S. Forsøkte Places -> "DVD/ CD Creator". Lagde en AUDIO_TS og en VIDEO_TS-mappe, kopierte .vob-filene og alt det andre fra den opprinnelige mappen over i den nye VIDEO_TS-mappen, lot AUDIO_TS være tom, og trykket "Brenn". Fikk beskjed om at platen ikke var lesbar. ( ! )

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav linux » ons 07.06.2006 13:49

blir det ikke noe sånnt som dette:

fil -> nytt prosjekt -> nytt video dvd prosjekt

så er det bare å dra filene dine ned i VIDEO_TS mappa ----

edit:

dette var for K3b

Erfaren
medlem i 216 måneder
 

Innleggav (m) » ons 07.06.2006 14:59

er vel bare å brenne VIDEO_TS rett på DVDen. ikke noe mer magisk enn d
medlem i 231 måneder
 

Innleggav TommyT » ons 07.06.2006 15:11

(m) skrev:er vel bare å brenne VIDEO_TS rett på DVDen. ikke noe mer magisk enn d


er nok noe mer magisk enn det. å brenne ett data prosjekt slik du nevner der ender kun opp med en standard DVD-ROM med filene i et directory navnlagt VIDEO_TS og vil ikke bli avspillt på en DVD spiller. Hva DVD programmene gjør for noe ekstra i DVD prosjektene vet jeg ikke.

Metoden som Linux nevner anngående K3B fungerer, GnomeBaker har så vidt jeg vet ikke støtte for å brenne video dvder
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Alfred.Woodden » ons 07.06.2006 15:14

Tusen takk, K3B løste jobben. Jeg trodde Hovedfunksjonene som dukker opp ved programoppstart var de eneste funksjonene K3B har, akkurat som GnomeBaker.

Men takk for tipset, K3B løste jobben!

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav TommyT » ons 07.06.2006 15:57

Alfred.Woodden skrev:Tusen takk, K3B løste jobben. Jeg trodde Hovedfunksjonene som dukker opp ved programoppstart var de eneste funksjonene K3B har, akkurat som GnomeBaker.

Men takk for tipset, K3B løste jobben!


Ved å høyreklikke på Oppstartsbildet med de store knappene i K3B så kan du legge til andre snarveier du måtte ønske å ha med der.
medlem i 202 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]