Ingen lyd i spill eller Musikk. Bare ved pålogging

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Ingen lyd i spill eller Musikk. Bare ved pålogging

Innleggav Eddy » fre 09.06.2006 21:26

hei igjen da :-!

Installerte Xmms i dag får skulle spille noen Mp3 sanger. Men da eg hadde skrevet
Kode: Merk alt
yum -y install xmms
yum -y install xmms-mp3
yum -y install xmms-skins

Men da eg skrev i terminalet
Kode: Merk alt
Xmms

Startet det Fint uten feil melding Men der var det ingen lyd og det er også når eg skal spille Wolfenstein ingen lyd der og.

Eneste eg få lyd er når folk kommer inn på msn eller logger seg ut eller kontakte meg og ved innloggin. Men ikke noe lyd fra spill eller sanger. HAr også installert forskjellige codecer får å se om det var det men ikke faen kom det lyd heller da ble jeg så frustret at gad ikke sitte på pc mer og tok en Pause. Og her sitter eg utten en lyd fra en sang eller et spill. Bare med innloging og på msn :-( :-( :-(

Har noen savr på dette ??? Må eg installere lyd kort driver eller hva ??
Har hørt at du trenger bare skjerkorte få da skal alle driver være instarllerte.

JA en ting til
Hvordna kan jeg få FEAR til å funke på Fc5 ? men dette er ikke så viktig men bare vis noen kunne hjelpe meg med lyden :-( :-( Så hadde det vært prof alså O:-)


NB sitter på Xp no er ikke hjemme før på Mandag ,en tar gjerne i mot Hjelp eg kan prøve.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Eddy » lør 10.06.2006 11:24

Korfor er det ingen som gidder og s vare!!!!!!!!! itavisen er jo bedre og spøre.

Har ventet en hel dag no men ingen svar ingen!!!!

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav geirendre » lør 10.06.2006 11:36

Hei, er ikke Fedora-ekspert, men kan jo prøve å hjelpe:

Har du prøvd det som fåreslåes her?
http://www.linuxguiden.no/index.php/Fedora_Core#Fedora_Core_5_.28FC5.2C_kodenavn_Bordeaux.29
Under det som står om multimedia på Fedora-5...

Håper d er litt hjelp :-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav fiksve » lør 10.06.2006 13:31

Hmm...prøv å steng ned alle programmer som benytter lyd først (Som f.eks msn), og prøv igjen. Dersom det blir lyd nå kjører du av en eller annen grunn OSS isteden for ALSA.

Og om det er er så mye bedre på itavisen så foreslår jeg at du prøver der isteden for å rive kjeft på folk som i praksis bedriver gratis support..Jeg har fast jobb, men bruker litt av fritiden min på å hjelpe andre, et system som åpenbart slutter å funke den dagen "kundene" klager for mye..
medlem i 235 måneder
 

Innleggav olear » lør 10.06.2006 17:34

Eddy skrev:Korfor er det ingen som gidder og s vare!!!!!!!!! itavisen er jo bedre og spøre.

Har ventet en hel dag no men ingen svar ingen!!!!


Så bruk ITAvisen da. Folk svarer når de får tid, du kan heller bruke tiden til å kanskje prøve å finne ut av feilen selv.

Feilen er veldig enkel, du bruker GNOME som bruker ESD (hvis du bruker KDE så er det aRts), XMMS starter som default med OSS, men kan ikke bruke det da ESD allerede bruker lydkortet ditt. Skift "lydriver" til ESD i XMMS.

Anbefaler også at du fjerner XMMS, den er gammel og ikke akkurat vedlikeholdt lengre. Audacious er en fork av XMMS/BMP som fremdeles blir vedlikeholdt.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav lars-e » lør 10.06.2006 18:39

olear skrev:Anbefaler også at du fjerner XMMS, den er gammel og ikke akkurat vedlikeholdt lengre. Audacious er en fork av XMMS/BMP som fremdeles blir vedlikeholdt.


Så finnes det jo en annen fork av XMMS/BMP, som jeg har brukt litt, BMPx, som du kan finne herBeep Media Player.
Har også tidligere brukt Rythmbox for å holde orden i musikkarkivet mitt, men har nå blitt positivt overveldet av Listen Media Player, som det står mer om hos GnomeFiles.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav olear » lør 10.06.2006 18:57

BMPx er ikke en fork, men et komplett omskrivning (med andre ord et helt annet program en XMMS/BMP/Audacious).

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Eddy » lør 10.06.2006 19:50

Ne idet fucking yum funker ikke så går til det fornøyde eg har hatt "ubuntu 6.06" ett hva er forkortelse av Ubuntu 6.06

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]