Mediaserver for PS3

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Mediaserver for PS3

Innleggav Draemora » tir 01.01.2008 19:04

Jeg har en HP laptop jeg vil sette opp som bl.a. mediaserver for PS3. Jeg har sett på noen løsninger (mest tiltrekkende er Mediatomb), men jeg er litt usikker. Jeg gikk tilbake til Vista for å prøve TVersity, men den funket ikke, eller fikk kontakt via nettleser, men streaming funket ikke.
Men problemet mitt er at jeg til vanlig ikke har nettverk til PS3'en, derfor hadde jeg håpet å få dette til via nettverks kabel. Er det noen som vet om det er mulig å få dette til? Eller er det mye triksing og mixing som må til? Problemet mitt er at rommet hvor PS3'en står har ganske dårlig dekning fra det trådløse nettverket, så det er faktisk ikke sikkert at laptopen kan være på nett når den er koblet til...
medlem i 202 måneder
 

Re: Mediaserver for PS3

Innleggav omaha » tir 01.01.2008 20:36

Hei,

Antar at du har en trådløs router?

Du kan anskaffe en "Bridge" som kobles til nettverkskontakten på PS3'en.

http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=17427
Det står her at den er ustabil, men jeg erfarte aldri det med min. Jeg brukte den i hovedsak for å få tilgang til en Dreambox (satellittmottager) og streamet helt uproblematisk til Linuxpc på andre siden av huset. Vet ikke om det finns bedre alternativer enn denne på markedet nå, men den løste ihvertfall dette for meg.
medlem i 205 måneder
 

Re: Mediaserver for PS3

Innleggav Draemora » tir 01.01.2008 20:50

Går det å bruke denne som en hva nå du kaller det for å øke dekningen til trådløse nettverk eller er det bare trådløst til kablet? For til den prisen kan jeg bare kjøpe en hva nå du kaller det... :)
Og det virket som den bare støttet G nettverk, jeg må isåfall ha en som støtter /b
medlem i 202 måneder
 

Re: Mediaserver for PS3

Innleggav omaha » tir 01.01.2008 21:27

Den der støtter b og g dvs 11 og 54 mbit.

Dette er ikke en "rangebooster" som øker rekkevidden til nettverket, men den har nok bedre rekkevidde enn manget wifikort vil jeg tro. Denne er jo ikke akkurat årets modell, så du må nesten titte rundt litt og se hva du finner av lignende saker. Et nokså relevant poeng med denne er jo at det ikke kreves installasjon av driver på PS3'en. Antar at driver ville vært et spørsmål ved USB wifikort....

Sjekk på sidene til Dlink, Cisco/Linksys osv....
medlem i 205 måneder
 

Re: Mediaserver for PS3

Innleggav Draemora » tir 01.01.2008 21:52

Etter litt research på problemet har jeg funnet ut at jeg kan bare kjøpe ett AP som støtter bridge mode, men problemet er at jeg ikke finner noen spesifikasjoner på dette. Er det noen som har litt erfaring med slikt? Å kjøpe ett AP er vel uproblematisk, for jeg får sikkert behov for det før eller senere, men akkurat nå trenger jeg støtte for bridge..
medlem i 202 måneder
 

Re: Mediaserver for PS3

Innleggav Draemora » tor 03.01.2008 4:28

Forhåpentligvis er dette løst med denne geniale lille saken :)
medlem i 202 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]