OOo kontra Office oppstartskjerm

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

OOo kontra Office oppstartskjerm

Innleggav Moldarin » man 07.01.2008 20:02

OpenOffice.Org sin måkeskrikende oppstartskjerm blasner i forhold til den nye i Microsoft Office 2008:Mac; se skjermdump hos Ars Technica (over flere sider). Jeg likte spesielt godt Entourage på side 4.

Er det noen kreative sjeler der ute? Isåfall er nå tidspunktet å bidra til OpenOffice.Org prosjektet med slående grafikk!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: OOo kontra Office oppstartskjerm

Innleggav omaha » man 07.01.2008 20:38

Kan nok ikke bidra med OOO-grafikk desverre, det ville ha vært å dra OOO tilbake til steinalderen.

Testet Mzoft Office Enterprise pakken tidligere, og når alt kommer til alt var det en bit jeg hadde sansen for. Det var OneNote. Sikkert andre ting som er ok også, men det blir masse blingbling som ikke står i forhold til antall lapper som skal betales. For de aller fleste brukere er Office drastisk overkill.

Misforstå meg rett, liker flott grafikk og OSX jeg, men å besudle det med Mzoft må jeg nok betakke meg for :bitchin:
medlem i 204 måneder
 

Re: OOo kontra Office oppstartskjerm

Innleggav Moldarin » man 07.01.2008 20:40

Hva i allverden er det du skriver om? O.o

Jeg mente at om det var noen grafikere her; så kunne de bidra med en bedre oppstartskjerm til OpenOffice.Org.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: OOo kontra Office oppstartskjerm

Innleggav terjejh » man 07.01.2008 23:35

Du kan jo prøve OOo Novell Edition med "Ximian runde ikoner" uten måker ;)
Og Sun's StarOffice (som rikignok ikke er gratis) hadde en pen sommerfugl istedenfor måke (som i mine øyne også er en pen fugl).

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: OOo kontra Office oppstartskjerm

Innleggav omaha » man 07.01.2008 23:42

Det er vel ikke til å komme bort ifra at Novell/OpenSuse har den beste versjonen av OpenOffice....

...forøvrig finner man endel tillegg som f.eks templates og rapport-verktøy på denne siden:

http://extensions.services.openoffice.org/

..og for de som ønsker å dele dokumenter med andre:
http://www.o3spaces.com/Page/sp39/ml2/nctrue/index.html
medlem i 204 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron