kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

Innleggav dajomu » tir 29.01.2008 19:54

Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor i alle dager kde4 kommer til å bruke kickoff. Jeg er klar over at Novell har gjennomført studier for finne beste løsning for ny k-meny, men jeg kan ikke akseptere uten videre at kickoff er det beste.

Er det bare meg eller er det andre der ute som misliker kickoff?

Menyen som LinuxMint bruker under Gnome er veldig bra, men dessverre holder ikke Gnome mål og den løsningen er derfor ikke aktuell.
LinuxMint bruker tasty-menu i sitt KDE oppsett, og den er veldig bra og minst 10 ganger bedre enn kickoff. Det eneste er at den tar litt mye plass, men det må det være mulig å endre på.

Hva mener dere?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

Innleggav omaha » tir 29.01.2008 20:39

Hei,

Til å begynne med mente jeg at KickOff var tungvint og uvant, så jeg likte den ikke.

Min oppfatning har imidlertid endret seg helt, og da jeg flyttet over fra OpenSuse med KDE (3.5.x og litt 4.0) tilbake til Ubuntu 7.10 med Gnome er faktisk KickOff en av de tingene jeg savner. Når KickOff "sitter" og jeg ble vant til den synes jeg at den er effektiv og rask, og den reduserer bruken av musen en god del tror jeg.

Gnome-menyene i Ubuntu er vesentlig enklere slik at man lett husker hvor alt er, men når KickOff-strukturen er preget inn i de små grå tror jeg den er en rasjonell meny.

Jeg bruker bare laptop og har 1 panel plassert på høyre side av desktop'en. Med KickOff plassert øverst til høyre blir det lite bevegelse mellom applikasjonsmenyene og desktopmenyen.

Så jeg ønsker KickOff velkommen :bitchin:
medlem i 204 måneder
 

Re: kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

Innleggav art3mis » tir 29.01.2008 20:48

Uten at jeg aner hva Mint bruker for noe og hvordan det ser ut: Synes kickoff er genialt jeg, og en stor forbedring fra den gamle menyen. Men finnes sikkert bedre løsninger, uten at jeg kommer på noe i farten :>

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

Innleggav olear » tir 29.01.2008 23:18

Trådstarter er ikke alene. Missliker også Kickoff (er det virkelig navnet? :P )

Menyen i 3.x fungerer mer en bra nok (selv om jeg aldri bruker den).

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: kde4 kickoff - Er det bare meg eller...?

Innleggav KMJ » ons 30.01.2008 0:13

Kickoff er navnet som KDE3 versionen Suse utviklet hadde, så det fungerer sikkert på KDE4 versionen også. På noen måter er den bedre enn den vanlige KDE3 menyen, men på andre ikke. Så det går opp i opp synes nå jeg. Det mest en kombinasjon av personlige preferanser og vane hvilken en foretrekker. Om en bruker litt tid på å sette opp sine egene favoriter i favorit menyen, blir Kickoff en del bedre.

Siden det varierer hva folk foretrekker, er det er grunnen til at KDE4 kommer med både Kickoff og tradisjonell start meny.

Erfaren
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron