gnash eller adobe flash

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

gnash eller adobe flash

Innleggav dajomu » ons 27.02.2008 19:58

Noen som har erfaring med bruk av gnash? Hvor bra er denne? Vil den fungere til vanlig surfing, youtube, flash-spill etc? Er den kjapp?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: gnash eller adobe flash

Innleggav ak » ons 27.02.2008 20:10

Nei, og nei. Ikke foreløpig.

Men Flash har nok problemer til at det kan bli aktuelt om ikke så alt for lenge, spesielt dersom nettleserne lager litt rammeverk for å gjøre det enkelt å velge hvilken plugin man bruker.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: gnash eller adobe flash

Innleggav exi » ons 27.02.2008 20:29

ja har prøvd den og den virker tålig bra...
og nei den er fortsatt resurskrevende og treig... men funker..
og ja den funker på youtoube... det er dog flere alternativ...
se her : http://gentoo-wiki.com/HOWTO_AMD_64#Ope ... ternatives
" Open Source Alternatives for flash:

There are several projects working on creating open source versions of the flash player. Please consult the homepage for each project for information on their progress (click on the package name, the resulting page will have a link to the homepage of the package).

* gnash (flash v7=>)
* swfdec (flash v7=>)

the Flash plugin is installed correctly by entering the following in the address bar of Firefox about:plugins you should see something similar to the following: "

personlig kan eg si at swfdec funker bedere en gnash for meg.. men også denne bruker litt system resurser... hvor mye det vil utgjøre for deg... må du nesten finne ut av selv... da eg har flere cpu`er og fordele belastningen på.... og det eneste singel cpu system eg har prøv den på var en motorola prosessor og der gikk det overraskende fint...

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: gnash eller adobe flash

Innleggav ak » tor 28.02.2008 3:27

Stilig, fungerte nemlig ikke på Youtube sist jeg testet og regnet med at det kom til å ta en stund før de fikk støtte for slike codecs. Hyggelig at de har kommet såpass langt :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron