Installert Ubuntu 8.04

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Installert Ubuntu 8.04

Innleggav pider » man 10.03.2008 18:06

Har installert Ubuntu 8.04 for noen dager siden. Synes det kansje ikke var så god ide, er det mulig å "rulle" tilbake til 7.10?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Installert Ubuntu 8.04

Innleggav moma » man 10.03.2008 19:51

Gjør nyinstallasjon.
Ta backup av dine datafiler og gjør en nyinstallasjon av Ubuntu 7.10.
Hva gikk galt med Hardy alpha6?

Hardy final kommer i slutten av april....

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Installert Ubuntu 8.04

Innleggav johnm76 » man 10.03.2008 21:28

Gjorde samme selv; reinstall altså.

Hva som gikk galt? Det meste på min Thinkpad -- ingen hotkeys fungerte. Ny kjerne med, på papiret, bedre strømsparing ble i virkeligheten høyere viftehastighet, mer bråk og høyere strømforbruk på min 64-bit Thinkpad.

Derimot; Compiz fungerer og videoavspilling er tilfredstillende (Intel 3100). Ser rent og pent ut og Firefox 3 virker lovende kjapp.

Men til alpha, dog siste, er feilene absolutt til å leve med. Blir spennende å se når alt er på plass.

EDIT: Kremt -- skrivefeil galore.
Sist endret av johnm76 den tir 11.03.2008 12:04, endret 1 gang
medlem i 208 måneder
 

Re: Installert Ubuntu 8.04

Innleggav ennse » man 10.03.2008 22:06

Har også hardy nå. Det meste funker, men en del ting bøgger.
Rett etter at jeg installerte kom det en liten kernel-oppdatering som resulterte i null lyd. starter derfor .11 i stedet for .12 nå for å få lyd. Lyden er også mindre stabil enn den var i gutsy, den hakker innimellom både uprovosert og fremprovosert av feks minimer/maksimer osv.

Shutdown er TREIG!

Var en del knot i starten, den ville ikke starte gdm, så jeg ctrl-alt-f1'a og fjerna xubuntu-desktop, så var det gjort.
_______

Og offtopic: lyden min blir fortsatt dårlig etter at jeg har vært i windows. Funnet en semiløsning - nemlig å hibernate en runde, så er'n fin igjen, men dette er rare greier. Er visst flere som har problemet med dette på denne lyddingsen:
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 02)

Noen som skjønner hvordan windowsreboot ødelegger noe med lyd i linux?
medlem i 211 måneder
 

Re: Installert Ubuntu 8.04

Innleggav pider » tir 11.03.2008 14:35

Det meste funka ganske greit, men CPU gikk på 80-90% hele tiden og programmene startet tregt. Har en AMD1400 prosessor og 1 GB minne. Kjører Compiz og det krever jo sitt.
Har reinstallert til 7.10 og det gikk helt smertefritt, glemte bare å ta backup av mailen mine, men pytt-pytt, ikke noe livsviktig der. =-O

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]