kmail vil ikke sitere i svar/videresend

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

kmail vil ikke sitere i svar/videresend

Innleggav knottulf » søn 13.04.2008 23:53

Etter oppgradering av kubuntu til gutsy gibbon - som gikk som en drøm - har jeg bare oppdaga en feil: kmail vil ikke lenger sitere den mottatte epost-teksten når jeg svarer eller videresender. Er det noe enkelt jeg har oversett, eller ei pref-fil jeg kan slette - elelr noe annet?
medlem i 216 måneder
 

Re: kmail vil ikke sitere i svar/videresend

Innleggav QtanJ » man 14.04.2008 21:51

I instillingar, oppsett av kmail, skrivefelt, templates, reply to sender står det hos meg:
Kode: Merk alt
%ODATE skreiv du:
%QUOTE
%CURSOR
Det bør stå noko tilsvarande hos deg(evt på bokmål/engelsk). Elles kan du prøve å lime inn dette, og evt endre "skreiv du"(eller meir) til det du måtte ynskje
medlem i 209 måneder
 

Re: kmail vil ikke sitere i svar/videresend

Innleggav knottulf » man 14.04.2008 22:08

Hos meg brukes etter hva jeg kan se globale maler, som inneholder dette for "svar til avsender":
Kode: Merk alt
%REM=«Standard svarmal »%-
På %ODATEEN , %OTIMELONGEN skrev du:
%QUOTE
%CURSOR


For videresend, inneholder malen dette:
Kode: Merk alt
%REM=«Standard mal for videresending»%-

----------  Forwarded Message  ----------

Emne: %OFULLSUBJECT
Dato: %ODATE
Fra: %OFROMADDR
Til: %OTOADDR

%TEXT
-------------------------------------------------------


Men det ser altså ikke ut til ha ha noen virkning. Har forsøkt å velge egne maler for identiteter, som er identiske med standardmalen, men det gjør ingen forskjell. Virker som om malene ikke blir lest inn...?
medlem i 216 måneder
 

Re: kmail vil ikke sitere i svar/videresend

Innleggav QtanJ » man 14.04.2008 22:19

Har du prøvd å bruke eigendefinerte malar på kvar einskild mappe?
Høgreklikk -> Malar -> (Use custom message template, eller "bruk egendefinert meldingsmal" e.l.) Om den plutseleg er definert(og tom) vil den overstyre det globale
medlem i 209 måneder
 

Re: kmail vil ikke sitere i svar/videresend

Innleggav knottulf » man 14.04.2008 22:34

Som sagt er det ikke satt opp noen brukerdefinerte maler.

"Høyreklikk for å velge maler" klarer jeg ikke å finne. Men høyreklikk i meldinga, gir muligheten til å velge "svar til avsender", "... til alle" osv, og nederst er det "reply with custom template" og det samme "to all", men disse er gråa ut. Som også tyder på at brukerdefinerte maler ikke er aktive.
medlem i 216 måneder
 

Kontroller markørén

Innleggav Moldarin » ons 16.04.2008 0:27

Du bør kontrollere om du har markert noe—eller ev. KMail har fått det for seg at du har markert ingenting—eller om du ev. kan prøve å åpne ebrevet i et nytt vindu og svare derfira. Om du har markert tekst vil kun den markerte teksten bli sitért. Det kan ha forekommet at du har markert et opphold eller annet som ikke synes. Derfor bør du åpne meldingen på nytt i forhåndsvisningsruten eller i en nytt vindu for å kontrollere om markøren har noe å si.

Det kan også være noe rot med tegnsettingen. Forsøk å tvinge tegnsetting på innboksen og utgående ebrev til UTF‐8.

Den siste muligheten jeg kan tenke meg er signaturfjerning. KMail og andre epostklienter fjerner automatisk signaturer når man sitérer ebrev man svarer på. Standarden for å skille melding og sitéring er «-- » og ny linje (hypen‐minus,hypen‐minus,space,line‐break). Om meldingen inneholder en linje som kun inneholder denne standardkoden vil alt under bli fjernet.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere