Linux MCE

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Linux MCE

Innleggav Raven80 » tir 15.04.2008 21:11

hei

jeg lurer på om noen kjører MCE? kan noe si litt om det, er det lett å installere det? slik at alt funker som det skal?

tenker på å prøve det, men er ikke sikker? :rolls eyes:
medlem i 200 måneder
 

Re: Linux MCE

Innleggav nc » ons 16.04.2008 9:19

Jeg prøvde en av de første releasene for det. Funket greit nok, eneste jeg mislikte var at det absolutt ønsket å være "midtpunktet" i nettverket mitt, både som DNS, DHCP, osv. Men dette kunne slås av.

Det funket greit nok, og det var grei brukerveiledning underveis hvis jeg husker korrekt.

Jeg hadde dog ikke TV-kort, lysstyringsenheter, IR-fjernkontroll, osv., så jeg fikk jo ikke testet ut dette.

Det er jo bare til å teste det ut, men synes å huske at det tok ganske lang tid å installere.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Linux MCE (7.10 Beta4)

Innleggav omaha » ons 16.04.2008 9:46

Vil tro at det beste er å laste ned DVD'en som inneholder Kubuntu. Dette er en clean install, så ta vare på alt du ikke vil miste. LinuxMCE er vel strengt tatt en systemløsning og fokuserer på et helt anlegg med en mediaserver som midtpunkt. Derfor er det naturlig at LinuxMCE ønsker å være midtpunkt.

Det er hensikten med LinuxMCE å ha en felles struktur på multimediainnhold, alarmer/telefon og eksterne mediakanaler (internett, kabeltv, radio osv.) som igjen blir tilgjengelig for laptops og HTPC osv (orbits).

Dersom man bare tester LinuxMCE kan man installere med serveren på den maskinen man tester med, det vil si Orbit og Server på samme maskin. Men det finnes kanskje bedre løsninger dersom man har planer om å kjøre mediasenter på én maskin?
medlem i 204 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere