Skrive ut til PDF fil i Gnome

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Skrive ut til PDF fil i Gnome

Innleggav terjejh » ons 16.04.2008 23:33

De færreste programmer har innebygget Export til PDF fil som i OpenOffice og Print til PDF som i KPDF. For Windows finnes Adobe Destiller og PDF Writer samt PDF Creator.
For Linux generelt finnes CUPS-PDF og konverteringsskriptet PS2PDF etter først å ha skrevet ut til PS fil.

Har noen (gode) erfaringer med CUPS-PDF?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Skrive ut til PDF fil i Gnome

Innleggav Jon » ons 16.04.2008 23:36

Jeg har gode erfaringer med CUPS-PDF på mac, hvis det hjelper noe. Fungerer som bare det – ett godt gratis alternativ til adobe pdf.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Skrive ut til PDF fil i Gnome

Innleggav ak » tor 17.04.2008 3:52

Jeg har også gode erfaringer, men jeg ser ikke helt spørsmålet? (I og med at du allerede har testet det.)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Skrive ut til PDF fil i Gnome

Innleggav terjejh » tor 17.04.2008 15:13

Jeg skrev en post på det gamle forumet for noen distroversjoner siden, men husker ikke om jeg fikk den tidlige CUPS-PDF ordentlig installert eller til å fungere. Det jeg bl.a lurer på er om brukererferfaring har påvist at der kan være begrensninger mht storformat (CAD plott) eller fontproblematikk. Til sammenligning har jeg erfart at Adobe PDF-Writer på Windows har begrensning på ca. A1 format. For A0+ og forlenget A1 har vi måttet bruke Adobe Destiller.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]