Beryl 3D

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Beryl 3D

Innleggav Pyrot3k » tir 29.04.2008 22:36

Hei ! Er helt ny i Linux, har nå Sabayon, men ikke Beryl Manager... Har lastet ned hele .tar mappen og extraktet den, men skjønner ingen ting. Noen som hadde giddet å hjelpe meg litt ? Hva skal jeg gjøre ? Jeg har lest INSTALL og READ ME filene men jeg skjønner fortsatt ingenting...

Håper på svar : )
medlem i 191 måneder
 

Re: Beryl 3D

Innleggav omaha » tir 29.04.2008 23:08

Hei,

Det er en liten stund siden jeg har testet sabayon/KDE men etter hva jeg husker:

(Antar at du har lastet ned Sabayon 3.4 eller 3.5 loop 1 DVD?)

Beryl har du nok ikke behov for. I de vanlige Sabayonversjonene er det vel Compiz og Compiz-fusion som gjelder.

Beryl ble slått sammen med deler av Compiz og det er dette som er Compiz Fusion.
I Sabayon er nok Compiz og Compiz Fusion (hvor de fleste effektene ligger) inkludert. Dersom du har et grafikkort som støtter 3D regner jeg med at dette er installert.

Se om du finner "compiz fusion icon" blant programmen dine - starter du den legger den seg sikkert i systemtray og du får tilgang til instillinger der.
medlem i 204 måneder
 

Re: Beryl 3D

Innleggav Raven80 » tir 29.04.2008 23:12

layman -s sabayon && emerge beryl

kanskje?
medlem i 200 måneder
 

Re: Beryl 3D

Innleggav Pyrot3k » ons 30.04.2008 7:02

Ah...Takk : ) Fant Compiz ^^ : ) Men...Jeg får jo ikke themet til å virke ? Dobbelt klikk fungerer ikke... :S Sikkert noe jeg gjør feil...Hva gjør jeg får å få themet til å skifte ??
medlem i 191 måneder
 

Re: Beryl 3D

Innleggav Raven80 » ons 30.04.2008 16:00

hvilket thema? noe du har lastet ned?
medlem i 200 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]