DVD i Ubuntu Hardy?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav hanspb » tor 01.05.2008 17:33

I Gutsy hadde jeg satt i "Brukervalg>Avtagbar lagring og media" at når en dvd ble lagt inn skulle den automatisk startes med VLC i fullskjerm. I går oppgraderte jeg til Hardy og nå skjer ikke dette. Den åpnes i Totem i stedet, og ikke i fullskjerm heller. Når jeg åpner "Brukervalg>Avtagbar lagring og media" er det ikke lengre noen mulighet for å velge hva som skal skje når man setter inn en dvd! Jeg har ikke greid å finne det noe annet sted heller. Hva skjer egentlig her? :-(

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav omaha » tor 01.05.2008 17:51

Tipper du må gå inn i menyen og endre til VLC:

meny-->system-->brukerval-->forvalgte programmer-->multimedia

Musikk og andre ting starter man vel opp direkte fra musikkprogrammet uansett...
medlem i 204 måneder
 

Re: DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav hanspb » tor 01.05.2008 19:46

Hjelper ikke. Før var det et sted man kunne velge hva som skulle skje når man satte inn en cd eller dvd. Dette valget finner jeg ikke noe sted og det synes jeg er merkelig. Jeg er ikke interessert i å bruke Totem til noe som helst.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav omaha » tor 01.05.2008 21:27

For Feisty - men du kan jo forsøke:

meny-->system-->brukervalg-->forvalgte programmer-->multimedia

For VLC: Velg egendefinert og legg inn kommandoen:

wxvlc dvd:///dev/dvd
medlem i 204 måneder
 

Re: DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav hanspb » fre 02.05.2008 9:00

Nei, den fyrer like fullt opp Totem. Skjønner ikke hvorfor de plutselig skal gjøre om på sånt uten å si fra... det er andre ting som har blitt helt klart bedre i Hardy, så jeg er ikke interessert i å gå tilbake til Gutsy heller.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: DVD i Ubuntu Hardy?

Innleggav hugin_is_me » fre 02.05.2008 23:43

Se om du får noen tips omtrent halvveis nede på denne siden :
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Hard ... dia_Player
medlem i 204 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]