Rot på panelet.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Rot på panelet.

Innleggav runegang » ons 14.05.2008 11:45

Hei!
Da jeg testet om jeg kunne ha en ekstern skjerm, gikk som vanlig oppløsningen på maskinen helt berserk.
Men denne gangen da jeg fikk fikset det, var ikonene på det øvreste panelet helt på trynet.

Klokka va flyttet til motsatt side, og alle oppstartsikonene mine var flyttet bort til klokka.
Jeg flytta på det som gikk ann å flytte på, men nå har jeg da andre ting som jeg ikke greier å få flytta på.
Deriblandt er det wifi-ikonet, batteri-ikonet, checkgmail-ikonet.

Noen som vet en grei måte å få dette fikset på?
medlem i 216 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav omaha » ons 14.05.2008 15:54

I XP var dette fort gjort, men i Vista er jeg ikke helt sikker. Det kommer vel an på om du har Aero aktivert.
medlem i 204 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav runegang » ons 14.05.2008 16:08

Beklager, glemte det.
Det er snakk om Ubuntu 8.04 her.
medlem i 216 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav omaha » ons 14.05.2008 20:59

Oki 8-)

Det er en liten fare for at Ubuntu har blitt en selvfølgelighet, så jeg kunne ikke dy meg denne gangen :-!

Du må høyreklikke på den launcheren (ikonet) du ønsker å flytte. Fjern låsingen og flytt ikonet til den plassen du ønsker. Kan hende du må låse opp andre ikoner dersom de står i veien...
medlem i 204 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav runegang » ons 14.05.2008 21:02

Det er dette jeg allerede har prøvd.
Det virker ikke som om det er mulig å flytte på ikoner som feks batteri-indikator og wifi-ikonet.

Klarer ganske enkelt ikke å få dette til
medlem i 216 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav omaha » ons 14.05.2008 23:24

Whoopz..
Batteri og wifi- applets ligger i varslingsområdet. Litt avhengig av hvilket tema du har på skrivebordet ditt om "håndtaket" synes eller ikke. Det ligger til venstre for ikonene (eller om du har vertikalt panel - ovenfor) Jeg tipper du har valgt et tema hvor håndtaket ikke synes.

Om du høyreklikker på desktop'en --> velg skrivebordsbakgrunn -->og velger f.eks Clearlooks-temaet vi håndtaket synes og du kan lettere flytte det.
medlem i 204 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav peaks » tor 15.05.2008 0:24

Høyreklikk separatoren eller hva det heter. Unlock den og flytt den mot venstre. Deretter unlock og flytt de tingene du ønsker til høyre for separatoren.....etc....
medlem i 193 måneder
 

Re: Rot på panelet.

Innleggav NewBee-Petter » tor 15.05.2008 9:28

Irrirerende greier dette, sliter med det samme selv, jeg får rettet opp, men det varer ikke lenge får ett eller annet som bruker lavere oppløsning startes, så er man igang igjen.
Enn om det var slik at oppsettet i panelene ble satt opp etter en gitt oppløsning, slik at OS'et kunne velge oppsett etter oppløsning. Er utrolig irriterende dette.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]