[Løst] Xubuntu på norsk?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

[Løst] Xubuntu på norsk?

Innleggav hanspb » ons 21.05.2008 12:54

Jeg har installert Xubuntu Hardy Heron på en gammel pc. Det største problemet i øyeblikket er at jeg får veldig lite på norsk. Jeg har installert det jeg har kunnet finne av norske språkpakker, norsk er forvalgt språk alle mulige steder, men allikevel. Applications-menyen er stort sett på norsk (men det står Applications og Places på panelet), det samme er Thunar filbehandleren. Når jeg insatllerer ting fra kommandolinja med apt-get foregår det på norsk, og ikonene på skrivebordet har norsk tekst under seg (Hjem, Filsystem, Papirkurv) Men der er det også jamt slutt. De aller fleste programmer er på engelsk.

På laptopen min har jeg vanlig Ubuntu, og den er så gjennomført norsk som den kan bli. Det er jo i bunn og grunn samme system på de to, bare den ene kjører Xfce og den andre Gnome. Og programmer som er like på de to maskinene er engelske i Xfce og norske i Gnome. Gjelder bl. a. Synaptic, oppsettsdialogen for skrivere, Firefox osv. Skjønner ikkeno jeg... :?

(Edit, løsning:) Jeg hadde visst oversett noen pakker... :''> Language-pack-nb, language-pack-nb-base, language-pack-gnome-nb og language-pack-gnome-nb-base var ikke blitt installert automatisk. Det synes jeg er rart, siden Xfce bruker ganske mange Gnome-elementer.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: [Løst] Xubuntu på norsk?

Innleggav Brukarnamn » ons 28.05.2008 23:29

Jeg tar å bumper tråden ut av listen over ubesvarte tråder. :-)
medlem i 190 måneder
 

Re: [Løst] Xubuntu på norsk?

Innleggav 4x4 » tor 29.05.2008 0:20

Det skal vere et program så hette language support (huske ikkje heilt), på ein av menyene. Eg får alltid sånn norsk/engelsk. Inne i den menyen fjerne eg engelsk, og legge til norwegian, norwegian bokmål og nynorsk. Etter det er så å si alt norsk. Kan sjekke hva den hetter når eg komme heim fra overtid
medlem i 233 måneder
 

Re: [Løst] Xubuntu på norsk?

Innleggav hanspb » tor 29.05.2008 11:38

Takk, takk, men hadde dere lest i slutten av posten min så hadde dere sett at jeg har løst det... ;)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]