Virtuelle skrivebord?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Virtuelle skrivebord?

Innleggav hanspb » fre 06.06.2008 12:44

Jeg har alltid pleid å ha 4 virtuelle skrivebord. Nå har jeg plutselig bare 2, uten at jeg har gjort noe for å få det. Dermed har Compiz-"kuben" bare to sider, det blir en dårlig kube. Jeg klarer heller ikke å finne ut av hvor jeg velger antall skrivebord. Jeg har lett funnet det før men det ser ut som om noe er borte. Noen som vet hvor det skal være? :-[

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Virtuelle skrivebord?

Innleggav omaha » fre 06.06.2008 13:11

Du trenger Compiz-config-settings-manager for gnome eller KDE....

Dernest går du inn i menyen og finner Settings-manager og velger general options.

Under "desktop size" velger du 4 (eller 10) istedet for 2.

Hvor dette ligger varierer med hvilken distro og hvilken desktop. Vet ikke om du bruker Emerald også, men Fusion Icon er et greit program å installere. Da får du samlet Compiz-innstillinger på en plass.
medlem i 204 måneder
 

Re: Virtuelle skrivebord?

Innleggav moma » fre 06.06.2008 13:12

Hei,

Vil du bla til denne... websiden og les punkt 10d)
Du skal også kunne høyre-klikke på desktop-switcher applet og velg preferences...(egenskaper). Jeg ser at Compiz nå adlyder det valget selv om den er ikke helt happy hvis du fjerner sider (f.eks går fra 4 til 2 sider). Men den krasjer ei ;-)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Virtuelle skrivebord?

Innleggav hanspb » fre 06.06.2008 13:16

Takk takk. Jeg fant en annen løsning også. Problemet var at jeg ikke bruker det nedre Gnome-panelet lengre, hvor arbeidsområdeskifteren vanligvis ligger. Så jeg la den inn på det øvre panelet, valgte 4 arbeidsområder og fjernet appleten igjen. Men det er selvfølgelig lettere å gjøre det direkte i Compiz :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]