2 brukere, forskjellige sesjoner

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

2 brukere, forskjellige sesjoner

Innleggav les_paul92 » ons 11.06.2008 14:36

Hei

Lurer på om det er mulig å ha to brukere, en for eyecandy og en til performance i Ubuntu 8.04

Jeg tenker at når jeg logger inn på bruker 1 så loader maskinen Gnome og all eyecandyen min der, og når jeg logger inn med bruker 2 så loader den openbox, fluxbox eller blackbox, slår av strømstyring og andre mindre nyttige funksjoner.
medlem i 189 måneder
 

Re: 2 brukere, forskjellige sesjoner

Innleggav omaha » ons 11.06.2008 15:05

Det skal være mulig - du kan gå inn i sessions og regulere hva som skal starte for den brukeren som er logget inn med. Lagrer du innstillingene så skal det bli værende slik. Dersom du har Gmail - skift fra POP til IMAP slik at Eposten er synkronisert. Det gjelder andre Epostkonti med IMAP også.

Ellers kan du bare kopiere f.eks hele /home/din bruker/.mozilla-katalogen til til den nye brukeren så ser det likt ut. det samme gjelder f.eks .icon katalogen.

Synkronisering av bokmerker mellom Firefox hos de forskjellige brukerne kan man senere gjøre via f.eks backup med FEBE-tillegget i Firefox (ikke tilgengelig for FF 3 enda.)

Husker ikke om man kan klone brukere i Ubuntu, hvis ikke kan man starte filbehandleren (Nautilus) med root-rettighet ved å åpne en konsoll og bruke
Kode: Merk alt
sudo nautilus
medlem i 204 måneder
 

Re: 2 brukere, forskjellige sesjoner

Innleggav geirendre » ons 11.06.2008 17:43

Du trenger ikke 2 brukere for å få det til.
Under påloggingen så velger du jo bare vilken sesjon du vil ha,
Velger du Gnome, så får du "eye-candy" og velger du XFCE f.eks, så får du "speed".
Men du logger jo på som deg selv hver gang.
Forutsetter jo at du har installert begge deler da, Gnome og XFCE4 i mitt eksempel.

;)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: 2 brukere, forskjellige sesjoner

Innleggav les_paul92 » tor 12.06.2008 1:16

joda, men tenkte litt mer settings en bare å bytte desktop environment omaha.
Prøver din måte nå geirendre
medlem i 189 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron