Slå Compiz av og på automatisk?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Slå Compiz av og på automatisk?

Innleggav hanspb » tor 19.06.2008 22:50

Finnes det en måte å slå Compiz automatisk av og på før og etter kjøring av programmer som ikke liker Compiz? Jeg kom til å tenke på det i forbindelse med Google Earth, men det gjelder jo i andre sammenhenger også. OpenGL-spill, Miro og en del andre ting. Det er ganske tungvint å måtte slå av Compiz først, så kjøre programmet og så slå på Compiz igjen etterpå. Så jeg tenkte at hvis Compiz kan slås av og på fra kommandolinja så kan man lage et skript som gjør susen. Ideer, anyone?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Slå Compiz av og på automatisk?

Innleggav Draemora » tor 19.06.2008 23:29

fusion-icon, hvis du har Hardy ligger er det bare å:
Kode: Merk alt
sudo aptitude install fusion-icon

Hvis du vil ha det til å autostarte hver gang du logger inn, legg det til i Sessions med kommandoen:
Kode: Merk alt
fusion-icon -n

så slipper du å laste inn Compiz 2 ganger under oppstarten :)
medlem i 202 måneder
 

Re: Slå Compiz av og på automatisk?

Innleggav hanspb » fre 20.06.2008 11:40

Ser fin ut ved første øyekast. Beholdes Compiz-instillingene eller må man sette opp alt på nytt hver gang her også? Når jeg har slått av Compiz på vanlig måte mister jeg alltid instillingene mine, så jeg må inn og velge kube, kuberotasjon, osv.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Slå Compiz av og på automatisk?

Innleggav Draemora » fre 20.06.2008 18:51

Mener du beholder alle innstillingene. Grunne til at du mister de vanligvis er at du aktiverer de med å laste inn default innstillinger (Normal / Extra)
medlem i 202 måneder
 

Re: Slå Compiz av og på automatisk?

Innleggav hanspb » tir 24.06.2008 9:19

Det fungerer helt supert. Jeg har også installert Emerald Theme manager, så desktopen min har blitt ganske så mye kulere! :-)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron