Hvordan er det med KDE 4? (Ubuntu)

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Hvordan er det med KDE 4? (Ubuntu)

Innleggav NewBee-Petter » tir 19.08.2008 10:21

Hvordan går det med KDE 4, er denne nå stabil?
Vil jeg finne alle de (vanligste) programmene i KDE 4? (Manglet mye tidligere, også 3.5 programmer som ikke var portet til 4)

Har litt lyst til å se på hva som rører seg i KDE verden, men er meget fornøyd med Gnome. Blir bare for å teste. Bør jeg vente til 4.2/4.3?

Mvh
Petter

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Hvordan er det med KDE 4? (Ubuntu)

Innleggav olear » tir 19.08.2008 15:25

Vent :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Hvordan er det med KDE 4? (Ubuntu)

Innleggav omaha » tir 19.08.2008 17:10

Det kommer helt an på hvordan du bruker maskinen din og hvilke applikasjoner du ønsker å anvende. Skal du kjøre rent KDE4miljø er ikke alt klar enda, og man må anvende Amarok med KDE 3.5.x stuk. Det samme gjelder for Koffice.

For å teste skrivebordsmiljøet er KDE 4.1 helt ok - jeg har installert den på flere maskiner og det fungerer meget godt. Ettersom KDE 4.1 er litt anderledes enn KDE 3.5.9 og andre skrivebordsmiljø er det om å gjøre bruke litt tid på å sette seg inn i hvordan det fungerer.

Jeg har brukt KDE 4.1 i Mandriva 2009 Beta og OpenSuse 11, og begge er bra implementeringer. Du bør sjekke i forhold til din egen distro hvorvidt det er anbefalingsverdig for deg. Generelt er det vel å si at KDE 4.1 er såpass ny at den ikke bør anbefales til produksjonsmiljø, men er kurant for "early adaptor".

Mandriva Beta ER beta.
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvordan er det med KDE 4? (Ubuntu)

Innleggav NewBee-Petter » tir 19.08.2008 21:01

Da tror jeg at jeg venter litt. 4.2 eller 4.3
Er strålende fornøyd med Gnome nå, men ..... :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]