Skrivebord på EEE-pc

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Skrivebord på EEE-pc

Innleggav Triton » tir 19.08.2008 21:31

Har lagt inn Wine og skal snart legge inn et windowsbasert sjøkartprogram. Men kan noen hjelpe meg med hvordan man legger til egne ikoner/snarveier på skrivebordet? Tenkte å plassere slike programmer under favorittfanen.

På forhånd takk for hjelpen
medlem i 205 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav monobug » ons 20.08.2008 10:26

Høyreklikk og velg "create launcher" - resten er enkelt, bare fylle ut navnet på programmet, hvor på maskinen det ligger og en evt. kommentar om du ønsker. For å velge ikon klikker du på det lille bildet som allerede er der, så velger du fra alle ikon som ligger under /usr/share/icons eller en annen plass om du har det på maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav Triton » ons 20.08.2008 16:51

Det var det jeg trodde også, men den reagerer ikke på høyreklikk på desktopen. Til opplysning kjører jeg med operativsystemet som ble levert med pc'en, som vel er basert på xandros.
Noen idè om hva jeg kan gjøre?
medlem i 205 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav monobug » ons 20.08.2008 18:39

Vel, da har du ikke noe skrivebord, og ingen mulighet til å lage en egen programstarter. Har en eee-pc og, men kjører ikke standard-os på den, så tenkte vel du og gjorde det, derfor jeg kom med det forslaget, beklager..

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav vega77 » ons 20.08.2008 18:51

kan jeg spørre hvilke kartprogram du bruker ?
Kan være interesant bruksområde for eee
medlem i 213 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav Triton » ons 20.08.2008 21:40

Jeg tester ut cmap, egentlig for en kamerat. Har lagt det inn men cmap avslutter med melding om at programmet krever 256 farger. Dette er vistnok en bug i wine. Skal prøve å løse det, eller er det noen her som har et godt råd hvordan man fikser det?
Det burde fungere bra hvis fargeproblemet løses, da gpsantennen tilsynelatende oppdages greit av xandros.
medlem i 205 måneder
 

Re: Skrivebord på EEE-pc

Innleggav vega77 » tor 21.08.2008 8:47

husker jeg testet cmap med windows.
mener en måtte sette til 256 farger der og.
men hvordan en løser det i linux vet jeg ikke.
medlem i 213 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron