Compiz i Wubi

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Compiz i Wubi

Innleggav pider » fre 19.09.2008 18:41

:-) Hei
Har nettopp installert Wubi på jobben. Funker helt fint, bortsett fra Compiz som logger av brukeren når jeg skal få kuben til å gå rundt og holde seg i denne modusen.
Hustigtastene er:
Kode: Merk alt
<Control><Alt>Button1

Finner ikke noen annen brukbare hurtigtaster.
Forslag :-/

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Compiz i Wubi

Innleggav Draemora » lør 20.09.2008 1:14

Hvilket grafikk kort har du?
medlem i 201 måneder
 

Re: Compiz i Wubi

Innleggav moma » lør 20.09.2008 9:59

Hei,

Fungerer rotasjonen (eller bytting) av desktop vha taster, uten mus. F.eks du benytter tastene CNTR + ALT +venstre PIL og CNTR + ALT +høyre PIL? Jeg antar at Compiz fungerer på samme måten i Wubi-ubuntu som i en standard Linux.

Du kan nullstille hele compiz ved å flytte vekk "$HOME/.gconf/apps/compiz" katalogen.
((under $HOME/.gconf/ direktoratet lagres varierte innstillinger til GNOME. Normalt benytter man gconf-editor for å endre verdiene.))

Ok, flytt vekk innstillingene til Compiz. Compiz vil da starte med blanke ark.
Start gnome-terminal og kjør kommandi
cd $HOME/.gconf/apps/
mv compiz compiz.old

Og omstart hele desktop med CNTR + ALT + BACKSPACE taster (eller logg ut /inn)

Test Compiz med standardverdier først, deretter start compiz_config_setting_manager (ccsm) og konfigurer kube eller sylinder-plugin og aktiver rotasjon og andre effekter.
---------
Avhengig av disse resultatene kan det også være en feil eller mangel i grafikkdriveren. Draemoras spørsmål vil da være aktuelt.
lspci -v | grep -i VGA

Hvilke drivere har du installert (ii). Vi vet ikke ennå hvilket GPU du har, derfor list både Nvidia og AMD/ATI. Det kan også være Intels grafikkort.
dpkg -l | egrep -i "nvidia|fglrx"

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Compiz i Wubi

Innleggav pider » lør 20.09.2008 17:10

Tusen takk for svar! :-)

Her er resultatet på kommandoene:
Kode: Merk alt
pegy@pegy-desktop:~$ lspci -v | grep -i VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82945G/GZ Integrated Graphics Controller (rev 02) (prog-if 00 [VGA controller])
pegy@pegy-desktop:~$ dpkg -l | egrep -i "nvidia|fglrx"
ii  nvidia-kernel-common                       20051028+1ubuntu8                        NVIDIA binary kernel module common files

Jeg har ikke installert noen proprietære drivere, det ser ikke ut til at jeg trenger det, siden Compiz funka med en gang jeg installerte det. Fikk heller ikke opp noen melding om det når jeg startet opp Ubuntu.
Jeg har funnet ut av hva som genererte "feilen" : når jeg slo av 3D-vinduer funka alt som før.

Nå gleder jeg meg til mandag, da skal jeg vise kollegaene mine Linux Ubuntu! Jeg jobber i helsevesenet og har mange kollegaer som er interessert i noe annet enn $MS.
Det blir kjempebra!! :rolls eyes: :rolls eyes: :rolls eyes: :rolls eyes:
Jeg rett og slett gleder meg.
(Håper bare ikke noen på IT-avdelingen får snusen i dette!!, da blir vel pc-tilgangen min sperret tenker jeg).

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere