Norsk språk til Debian 4.0.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Norsk språk til Debian 4.0.

Innleggav kennethr » tor 02.10.2008 20:57

Hei,

Prøvde å installere *ubuntu på en litt eldre IBM NetVista maskin. Fikk problemer med at CD-ROM stasjonen ikke ville lese noen av CDene jeg forsøkte å installere fra.. Etter utallige CDer og mye knot endte jeg opp en en minimal Debian ISO på 11MB som maskinen ville lese. Har nå installert via nettet, men har problemer med å få den skikkelig norsk. Jeg valgte norsk språk i forbinnelse med installsjon, men nå er den 50% norsk og 50% svensk.. Er ikke Debian oversatt til Norsk? Er det kun Ubuntu som blir oversatt?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Norsk språk til Debian 4.0.

Innleggav Fredrich » fre 03.10.2008 17:42

Etch er ikke så godt oversatt. Jeg bruker Lenny og der er jeg godt fornøyd med oversettelsen :)
medlem i 210 måneder
 

Re: Norsk språk til Debian 4.0.

Innleggav kennethr » lør 04.10.2008 17:44

Det er en stund siden sist jeg var innom Debian, den gang var det Woody og Sarge som var tingen. Har brukt Ubuntu siden første versjon..

Er Lenny unstable? Er det mulig å begynny med å installere Debian fra minimal CD og opppgradere til Ubuntu 8.04? Problemet mitt er i utgangspunktet at CDrommen i denne maskinen ikke fungerer som den skal... Vil det være mulig å bytte ut sources.list fra Debian til Ubuntu fil?


Kenneth

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron