Evolution/Thunderbird+Lightning vs SeaMonkey

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Evolution/Thunderbird+Lightning vs SeaMonkey

Innleggav terjejh » søn 12.10.2008 11:19

Evolution følger med som standard epost/kalender med hver Gnome/Suse installasjon. Selv har jeg brukt Netscape-Mozilla-SeaMonkey svittene med integrert epost/nettleser i 10-12 år på Windows og Linux. Felles epost filformat - ingen nødvendig konvertering.

Utover at Evolution følger med som standard, lurer jeg på om det er noe å hente av nyttig funksjonalitet på å gå over til Evolution? Er epostformatet kompatibelt med Mozilla svittene, eller må det konverteres (importereres) via filtere?

Hva med alternativet Mozilla Thunderbird+Lightning?
Tidligere Thunderbird kunne både lese og skrive til samme epost format som SeaMonkey uten behov for konvertering.

Hva med integrasjonen mot Firefox for både Evolution og Thunderbird+Lightning?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Evolution/Thunderbird+Lightning vs SeaMonkey

Innleggav exi » søn 12.10.2008 14:46

thunderbird and lightning funker meget godt sammen... (fåes som plugin)
men møte delen... på lightning er ikke helt ferdig enda... dessverre.... dvs du kan ikke kalle inn til møter osv.. enda, ellers så er kalenderen til lightning,... meget god i mine øyne... litt greit å legge inn egne kategorier, med forkjekllig frager,,, så slipper du blanding.. og gjør eksportering enkelt i det tilfeller du mått ønske det... samt at du ikke blanner egne fødslsdager med konge og dronning osv...

så sålang, må eg si meg godt fornøyd med thunderbird og lightning... både i 64bit versjon og 32 bit versjon. anbefaler forsåvidt også tilegget stavekontrol :D som du sikkert ser av posten...

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere