gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav Molland » man 27.10.2008 22:28

Hei

Har mandriva 2009 og kde 4.1 og i dag klarte jeg det stuntet å slette/fjerne panelet som følger med installasjonen, den likte jeg jo svært godt.

Men nå klarer jeg ikke få ordnet nytt panel. Jeg får til å legge til nytt panel, men når jeg skal legge til diverse på den linja, så nytter det ikke.

F eks meny knappen (classic style) så blir den knappen like stor som hele oppgave linja og jeg får heller ikke flyttet på den. Er det kun installasjon på nytt som nytter nå?

Frode

NB sånn vil jeg ha det igjen http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... start=3640
molland er nicket der da

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav unbob » tir 28.10.2008 3:41

Hei,

legg til 'programstarter' og så de resterende elementene du ønsker.
Når du har fylt ut panelet med element så høyreklikker du programstarteren og velger 'Bytt til klassisk meny'.

Molland skrev:Er det kun installasjon på nytt som nytter nå?
Om det skjærer seg fullstendig for deg så kan du slette .kde4 i din home. Når du starter KDE etter å ha gjort det så vil du ende opp med standard KDE innstillinger.
Det er ikke nødvendig med en reinstall bare fordi du har rotet litt for mye med skrivebordmiljøet ditt. (gjelder de andre også)

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav Molland » tir 28.10.2008 17:01

Hei

Takker for svar :) Tror jeg går rett til å slette .kde4

Kunne du gitt meg stien til der hvor jeg kan finne den korrekte mappen for å slette? Kan det være kde-frode i tmp mappen?

Frode

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav unbob » tir 28.10.2008 18:57

Det var ment som et tips altså; det er ikke mye jobb å sett opp panelet igjen...

Men uansett.
Du kan sikkert ikke slette den mens KDE kjører, så logg ut. (noter kommandoene i kodefeltet nedenfor først)
Trykk Ctrl+Alt+F1
Logg inn, og skriv:
Kode: Merk alt
cd
# Gi katalogen nytt navn slik at du kan gå tilbake til den senere om du ønsker.
# Er du *sikker* på at du vil slette, så skriver du "rm -rf .kde4" istedenfor.
mv .kde4 kde4.bak
reboot


edit:
Mappen ligger i din home (/home/frode/.kde4)
Punktum foran mappen skjuler den. Trykk Alt+. i Dolphin for å vise/skjule skjulte filer.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav Molland » tir 28.10.2008 20:12

Hei

Er tilbake på "sporet" takket være din hjelp og sikkert hjelp fra oven ;) Det jeg lurer på nå for å beholde dette igjen, kan jeg da bruke backup funksjonen i mandriva for å ta vare på innstillinger når jeg er fornøyd osv?

Frode

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: gjorde stuntet med å fjerne panelet jeg hadde..

Innleggav unbob » tir 28.10.2008 20:59

Ja, men om det er litt for omfattende så kan du jo bare ta kopi av .kde4 mappa selv.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere