eee i bilen?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

eee i bilen?

Innleggav geirergoy » ons 12.11.2008 18:42

Hallo!
Jeg ønsker en PC i bilen, som skal fungere som en mer avansert mp3-spiller, med masse lagringsplass og muligheten til å søke seg fram til rett sang. (sånn som du får når du trykker "j" i WinAmp.)

I tillegg er jeg interessert i GPS.

Er en fastmontert eee noe å tenke på da?

Den har lite lagringsplass, men den kan vel bruke en USB-harddisk.
Det jeg trenger er noe kompakt, billig og med miniatyrskjerm og -tastatur, pga. girspaken som er i veien.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: eee i bilen?

Innleggav noja » ons 12.11.2008 23:44

Tja, ser ikke helt hvorfor det ikke skal gå. Vær obs når du kjøper bil/sigarett-lader til EEE-en. Den laderen jeg kjøpte lader ikke opp ordentlig når motoren går.

Du tenker da å integrere EEE-en i dashbordet? Kan gjøre det ganske kult med litt tid, kreativitet og glassfiber.

Vil anbefale at du har en ekstern harddisk som bruker strøm fra USB-en, så slipper du ekstra ledninger. Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha så mye lagringsplass/musikk i bilen men..

Jeg har brukt mythtv i bilen, og det fungerer helt perfekt. Har også den funksjonen du etterpå med "jump to".

Du kan også sjekke ut http://www.ubuntu.com/products/mobile

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: eee i bilen?

Innleggav geirergoy » tor 13.11.2008 10:24

Mythtv? Skal huske det.
Har vurdert Moc og Elisa, men ingen av dem svarte helt til forventningene.
Elisa var bygd opp mer som en filbehandler enn en spilleliste. Moc var tekstbasert og uten grafikk.

Jeg kan selvsagt ikke bruke mus i bilen. Også touchpad vil være vanskelig. Vil Mythtv kunne fungere med kun tastene?

Finnes det et skikkelig GPS-program for Linux, som kan fungere i skandinavia og har syntetisk stemme som sier hvor jeg skal svinge?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: eee i bilen?

Innleggav noja » tor 13.11.2008 12:42

Du kan sjekke ut bloggen min. Så vil du få svar på endel spørsmål.

Mythtv fungerer fint med bare tastaturet.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: eee i bilen?

Innleggav geirergoy » søn 16.11.2008 21:20

Kan MythTV brukes til noe?
Så langt har jeg lastet ned noe sånt som en gigabyte via APT, men det eneste som skjer når jeg starter MythTV er en konfigurasjonsskjerm.

Når gir den meg valget om å se på film?

Den spør meg om språket jeg ønsker å bruke. Har prøvd både norsk og engelsk.

deretter kommer databaseinnstillinger. Må jeg endre noe der før jeg får bruke programmet til å se på filmer fra egen harddisk?

Den påstår også at den ikke har noen Upnp backend og at den ikke kan boble til database.

Hvordan kan jeg nyttiggjøre meg av programmet?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron