Extended skrivebord til TV.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Extended skrivebord til TV.

Innleggav moijk » tor 08.01.2009 11:55

jeg har en thinkpad x61s, som kjører ubuntu.
I går testet jeg for første gang å se en film fra laptopen til tv'en via extended desktop (tv'en har vga-inngang) - det funket fint det, men videoen hakket til tross for 4gb ram og 1.6ghz core2duo prosessor og bare 640x480 i oppløsning på tv'en (bilderør)

Jeg regner med det har noe med at det ikke var den optimale måten å gjøre dette på - spesielt siden den ikke helt ble den samme etter jeg koblet fra tv'en etterpå og. Så jeg lurer på om det er en mer elegant måte å gjøre dette på, så jeg lurte på om noen hadde et forslag?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Extended skrivebord til TV.

Innleggav terjejh » lør 10.01.2009 3:03

Forutsatt at det ikke også hakker ved videoavspilling på TP skjermen, er det et par spørsmål jeg ville testet/sjekket:
- juster fasen på TVens PC inngang (skjermflimmer)/ 60Hz v.frekvens på PCens TV utgang
- grafikkortets ytelse ved dual skjerm/videostrøm(mer) med forskjellig frekvens (ev. prøv å sende video/desktoppen kun til TVen om mulig?)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Extended skrivebord til TV.

Innleggav moijk » søn 11.01.2009 23:06

Det løste seg ved å velge "mirror screen" og sette den til 640x480.Sikkert for slitsomt til den noget lette maskinen med dualhead og film på en av de. kan sikkert også velge 800x600 så skalerer den ned og, samt at det blir ikke alt for sammenklemt. men veldig greit, totem lot meg velge slik at bildet ble i riktig format på tven selv om den var bredskjerm og 640x480.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron