vlc vil ikke splille av avi filer lengre.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

vlc vil ikke splille av avi filer lengre.

Innleggav splitz » man 02.02.2009 22:49

jeg har brukt vlc lenge nå og er kjempe fornøgd, men i dag så nektet vlc og spille av avi og mvk filer. de samme filene er spilt av før, men kan ikke spilles av nå.

når jeg åpner vlc fra terminalen for og så prøve og åpne en avi fil så ser det slik ut:

Kode: Merk alt

adrian@ubuntu:~$ vlc
VLC media player 0.9.4 Grishenko
[00000001] main libvlc debug: VLC media player - version 0.9.4 Grishenko - (c) 1996-2008 the VideoLAN team
[00000001] main libvlc debug: libvlc was configured with ./configure  '--build=i486-linux-gnu' '--enable-maintaner-mode' '--enable-release' '--prefix=/usr' '--enable-libtool' '--enable-fast-install' '--with-binary-version=1ubuntu3' '--disable-update-check' '--disable-gnome' '--disable-gtk' '--disable-familiar' '--disable-fb' '--enable-ggi' '--enable-sdl' '--enable-esd' '--enable-mad' '--enable-arts' '--enable-jack' '--enable-pulse' '--enable-lirc' '--enable-a52' '--enable-aa' '--enable-dvbpsi' '--enable-mozilla' '--with-mozilla-pkg=libxul-plugin' '--disable-kde' '--enable-mp4' '--enable-dvb' '--disable-satellite' '--enable-ogg' '--enable-vorbis' '--enable-shout' '--enable-qt4' '--disable-slp' '--enable-flac' '--disable-skins' '--disable-basic-skins' '--enable-skins2' '--enable-freetype' '--enable-mkv' '--enable-speex' '--enable-caca' '--enable-live555' '--enable-libmpeg2' '--enable-fribidi' '--enable-cdio' '--enable-mod' '--enable-theora' '--enable-modplug' '--enable-dvdnav' '--enable-gnutls' '--enable-ffmpeg' '--enable-ncurses' '--enable-smb' '--disable-gnomevfs' '--enable-bonjour' '--enable-mpc' '--enable-vcd' '--enable-vcdx' '--enable-notify' '--enable-twolame' '--enable-x264' '--enable-faad' '--disable-zvbi' '--enable-telx' '--enable-mediacontrol-bindings' '--disable-atmo' '--enable-taglib' '--enable-libass' '--enable-libdca' '--enable-alsa' '--enable-dv' '--enable-v4l' '--enable-v4l2' '--enable-pvr' '--enable-svgalib' '--enable-dvd' '--without-dvdcss' 'build_alias=i486-linux-gnu' 'CFLAGS=-g -O2' 'LDFLAGS=-Wl,--as-needed' 'CPPFLAGS=' 'CXXFLAGS=-g -O2'
[00000001] main libvlc debug: translation test: code is "no"
[00000001] main libvlc: Running vlc with the default interface. Use 'cvlc' to use vlc without interface.
[00000421] main decoder error: no suitable decoder module for fourcc `XVID'.
VLC probably does not support this sound or video format.



lyden er der, men ikke video.

skulle gjerne hatt en løsning på dette.

takker for svar.

___________________________________________


edit:


etter enda litt googling så fant jeg noe som virker som en løsning.


Kode: Merk alt
 sudo apt-get install libdvdread3 gstreamer0.10-plugins-ugly


disse hadde jeg fra før av, men når jeg kjørte følgende kommando så funket det i gjen:

Kode: Merk alt
 sudo /usr/share/doc/libdvdread3/install-css.sh

medlem i 215 måneder
 

Re: vlc vil ikke splille av avi filer lengre.

Innleggav sveur » lør 07.02.2009 0:32

Bare skriver grattis med løsning slik at den forsvinner fra Ubesvarte...
medlem i 208 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]