Streame fra ubuntu til xbox

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Streame fra ubuntu til xbox

Innleggav evensprett » man 23.02.2009 22:32

Hei.

Noen som har noen bra måter å streame video, bilder og musikk fra ubuntu til xbox360?
medlem i 197 måneder
 

Re: Streame fra ubuntu til xbox

Innleggav aNordal » fre 27.02.2009 1:59

Unnskyld at jeg er helt blank på xbox, men støtter den smb/cifs? Jeg vil tro samba er tingen.
Hva betyr streame?
medlem i 206 måneder
 

Re: Streame fra ubuntu til xbox

Innleggav ak » fre 27.02.2009 7:23

Har ikke xbox 360, men tipper den kan bruke mediatomb?

http://linux1.no/artikkel/3300/mediatom ... rver-linux

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Streame fra ubuntu til xbox

Innleggav evensprett » fre 27.02.2009 20:13

Streaming er nedlasting ("en-til-en") av data, bilder eller lyd fra en sender til bare en mottaker (nedlaster)

Jeg har prøvd ut litt med ushare nå og det ser ut til å fungere nogenlunde greit. Er ikke helt perfekt enda, men det kommer seg. Får i det minste spilt av musikk og film.

og ja xbox støtter smb/cifs.

mediatomb støtter ikke xbox360. (enn så lenge, det sto at dem jobber med saken)

Skål
medlem i 197 måneder
 

Re: Streame fra ubuntu til xbox

Innleggav alexwiik » man 09.03.2009 8:47

TwonkyMedia er et ikke-gratis alternativ som fungerer ut-av-boksen. Man kan prøve det i 30 dager. http://www.twonkyvision.de/
Etter 30 dager byttet jeg til uShare. Det fungerer også, men ikke like bra. Bla så får jeg opp alle filtyper når jeg vil spille musikk. Det tar lang tid å sortere ut musikken blandt 25000 fier for hånd.
Xboxen er i tillegg svært restriktiv på hva slags filmformater den vil spille av og ikke.
Jeg innstallerte ushare gjennom synaptic (ubuntu) hvis man vil slippe å compile selv.
bruk /etc/share/ushare.config (eller noe liknende) til å konfigurere. Skriver dette da det tok litt tid å finne ut av. Mange steder på nettet brukte en annen konfigureringsfil, som ikke lenger funker.

Alex
medlem i 180 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]