Flashproblemer og hakking i Opera 9.63

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Flashproblemer og hakking i Opera 9.63

Innleggav sveur » tir 21.04.2009 0:32

1. Når en litt avansert side har en flash film embedded er bildet halvveis ute av rammen. Når jeg skroller opp og ned går den litt fram og tilbake men aldri inn i fokus igjen. Det funker på youtube.com og facebook, men andre steder blir det bare fail. Se under.
Bilde
1b. En annen ting er at hvis jeg har sett endel filmer på youtube begynner det å hakke slikkelig, og den eneste måten jeg kan stoppe det på er å rotere musen fram og tilbake over filmen og utenfor. Dette høres rart ut... men det er bare sånn...

2. Jeg har et problem til. Noen ganger når jeg skriver i Opera lagger teksten skillelig langt etter. Skjedde nettopp på Facebook, men ikke når jeg skriver dette.

Bruker Opera 9.63 og fedora 10 (ikke 11) med kde 4. Har nettopp oppgradert til 2gb ram.
medlem i 208 måneder
 

Re: Flashproblemer og hakking i Opera 9.63

Innleggav rogerrus » tir 21.04.2009 13:03

Ja, har hatt samme problemet med Opera selv på forskjellige *nix OS. Ender som oftest med at eg bruker FF istedet om eg skal se mange flash-filmer.
Avhengig av hvor på facebook du skriver så bruker det vel flash og/eller java temmelig mye, så spørst om det er der problemet ligger i det og. Menst her er det rem html/css/php, og dermed ikkje noe problem.
Men noen løsning har eg dessverre ikkje, men håper du får det slik eg får begyndt å benytte bare Opera. =]

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Flashproblemer og hakking i Opera 9.63

Innleggav sveur » tir 21.04.2009 20:30

Takk for tilbakemelding selv om den ikke inneholdt noen løsninger :) Men hva mener du med denne setningen:
Menst her er det rem html/css/php,og dermed ikkje noe problem

Når det lagger på le Face, er det når jeg skriver en melding til en venn, der tror jeg ikke det er flash.
medlem i 208 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere