Problemer med panel Ubuntu 9.04

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Problemer med panel Ubuntu 9.04

Innleggav Fjart » tor 30.04.2009 18:56

Har et lite problem med panelet i Ubuntu 9.04. (se bilde)
Valgte "Fjern fra panel" på et program jeg hadde lagt til, og da forsvant flere ikoner bl.a for nettverk samt for flere program (Thunderbird, Sunbird).
Brukte Alltray til å legge program opp i panelet. Og nå klarer jeg ikke å få dem tilbake.
Hvis jeg nå bruker Alltray forsvinner programmet uten at ikonet legger seg opp i panelet.

Håper at dette var forståelig, og at noen har en løsning på dette... :rolls eyes:
medlem i 193 måneder
 

Re: Problemer med panel Ubuntu 9.04

Innleggav primaxx » tor 30.04.2009 19:49

Hvis du (i terminal) kjører denne kommandoen:
Kode: Merk alt
rm -rf .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity
så sletter du alle innstillingene du har gjort i Gnome, slik at neste gang du starter Gnome vil den være slik den var som standard.
(Jeg kan ikke se at det er nødvendig, men det er kanskje en idé å ta en sikkerhetskopi av disse filene før du sletter de.)
:-)
Mvh Primaxx

(Jeg kunne ikke se at det var noe bilde vedlagt, så jeg aner ikke hvor mye du har endret i Gnome.)
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer med panel Ubuntu 9.04

Innleggav Fjart » tor 30.04.2009 20:35

Hei.

Da har jeg gjort det, samt kjørt "kilall gnome-panel".
Det kom tilbake et ikon jeg savnet, men fortsatt får jeg ikke brukt Alltray til å legge opp program. Programmet bare forsvinner, uten at ikonet ligger på panelet.

Bilde

----
Da fant jeg løsningen for å få panelene tilbake til orginalt oppsett:
1. gconftool - -recursive-unset /apps/panel
2. rm -rf ~/.gconf/apps/panel
3. pkill gnome-panel

8-)
medlem i 193 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere