Problemer med å få lyd på eksterne høytalere gjennom USB

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Problemer med å få lyd på eksterne høytalere gjennom USB

Innleggav jibbelars » lør 23.05.2009 15:18

Hei!

Distribusjon: Mint Linux på en Zepto bærbar

Jeg har et lite problem når jeg skal avspille musikk. Jeg har koblet til et stereoanlegg gjennom en USB kabel, men når jeg forsøker å spille av musikken på laptopen, så får jeg bare lyd i høytalerene på PCen. Under Preferences -> Sound har jeg stilt alt til USB, og der får jeg bekreftet at høytalerene fungerer når jeg trykker på "Test". Mint Linux benytter seg av PulseAudio for å administrere lyden, men jeg forstår ikke hvordan denne fungerer.

Bilde
Trykk på bildet for større verson

Som dere ser av skjermbildet så er lydstrømmen satt til PC-høytalerne, og jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg skal få denne strømmen til USB tilkoblingen. Jeg føler jeg har forsøkt alt mulig, og det finnes særs lite dokumentasjon av PulseAudio. Har også forsøkt meg i terminalen, uten at jeg kom noe nærmere noen løsning på denne måten.

Fikk opp samme feilmelding på det meste av det jeg prøvde (jeg hadde lukket PulseAudio progrommet når jeg prøvde disse kommandoene):
Kode: Merk alt
$ pulseaudio modules-detect
W: ltdl-bind-now.c: Failed to find original dlopen loader.
E: pid.c: Daemon already running.
E: main.c: pa_pid_file_create() failed.


Jeg brukte Ubuntu før, og der holdt det å stille alt til USB i "Sound Preferences". Men et problem jeg hadde da, var at bare lyd fra musikk og videoprogrammer ble sendt til USB, mens lyd fra nettsider alltid ble sendt til PC-høytalerne.

Noen som veit hvordan man får lydstrømmen over på USB?

(tilleggsspørsmål: hva betyr egentlig det nummeret som står som lydstrøm i PulseAudio? F.eks. i skjermbildet jeg tok så står det #21, men dette nummeret forandrer seg hele tiden)
medlem i 225 måneder
 

Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron