Firefox, nett-tv, Linux Mint

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Firefox, nett-tv, Linux Mint

Innleggav hanspb » tir 23.06.2009 9:37

Jeg tok en komplett opprenskning i går og kastet ut Ubuntu til fordel for Mint 6, for å se om det var noe hold i ryktene om at "it just works". Jeg ser nett-tv som en av de store flaskehalsene i så måte. Jeg har tidligere prøvd live-versjonen av Mint, og der har NRKs nett-tv funket utmerket. Derimot var det ikke tilfellet da jeg prøvde kjapt i dag morges med den nye installasjonen. Første forsøket ville ikke spille i det hele tatt, Mplayer-plugin kom bare opp som "stoppet". Neste forsøk ga meg hakkete lyd men ikke noe bilde. :-(

Jeg mistenker at det skyldes en bommert jeg har gjort, nemlig å kopiere inn hele den gamle .mozilla-mappen fra backupen, så et eller annet fra Mint-installasjonen har blitt overskrevet. Kan det stemme? Hva er i så fall korteste vei til å få det riktig? :-!

Edit:
Nå har jeg kommet hjem og fått prøvd litt forskjellig. Med live-cd fungerer nett-tv fint når jeg slår av compiz. Med det normale systemet funker det ikke. Ei heller hvis jeg kopierer over .mozilla-mappen fra live-cden, så det er ikke der feilen ligger. Lyden kommer og går, og jeg får ikke bilde. Eneste forskjellen jeg kan tenke meg nå er proprietær Ati-driver, fglrx 8.543. Live-cden bruker vel den frie radeondriveren, og uten fglrx ingen Google Earth. Jeg begynner å bli passe lei dette Ati-tullet... :-[

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Firefox, nett-tv, Linux Mint

Innleggav hp3 » ons 24.06.2009 23:53

Hei, jeg kan nok ikke hjelpe, men hadde problemer med det samme i Ubuntu 8.04 LTS.
Det jeg gjore var å avinstallere og installere mplayer-plugin på nytt. Det har i dag også
ikke funket ok med webtv fra NRK, men det har vel neppe noe med ditt problem å gjøre.

Jeg satte opp en mint i dag for å teste, og la inn alle oppdateringer. Testet da NRK, og det funket ok.
medlem i 188 måneder
 

Re: Firefox, nett-tv, Linux Mint

Innleggav geirendre » tor 25.06.2009 8:59

Hei.
kastet ut Ubuntu til fordel for Mint 6

Er det Mint 6 du mener?
Mint 7 er jo ute nå....
http://www.linuxmint.com/rel_gloria_whatsnew.php
http://www.linuxmint.com/blog/?p=796

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Firefox, nett-tv, Linux Mint

Innleggav hanspb » tor 25.06.2009 19:11

Mint 7 er basert på Ubuntu 9.04, som må ha den nye fglrx-driveren der støtten for Radeon Xpress 200M er fjernet. Derfor er jeg henvist til gammel versjon.

Jeg gjetter på at problemet mitt er relatert til fglrx, siden det funker fra live-cd. Jeg har brukt ubuntu i flere år, helt siden 5.04, og nett-tv har hele tiden vært til og fra. Med noen versjoner har det fungert knirkefritt, og med andre har det ikke vært mulig. Og det virket ikke i Ubuntu 8.10 heller, som Mint 6 er basert på, så jeg skal kanskje ikke vente annet... :s
Kanskje jeg skal prøve å reinstallere mplayerplugin.

Edit: Det hjalp ikke.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Firefox, nett-tv, Linux Mint

Innleggav exi » tor 25.06.2009 23:16

hei,
for "standar mint oppsett" terminal i $HOME
mv .mozilla mozillaold
start så firefox ny .mozilla mappe opprettet... og gamel "slagg" fjernet...
så importerer du det du ønsker fra mozillaold

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere