2 bilder pr A4 side - utskrift

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

2 bilder pr A4 side - utskrift

Innleggav terjejh » tir 06.10.2009 11:20

Jeg har en plukkmappe med jpg bilder som jeg ønsker å skrive ut 2 utvalgte bilder pr A4 side portrett. Dette er også en typisk innstilling for utskrift av 2 lysbilder pr A4 side fra presentasjoner.
Hvilket program og hvordan gjør man det enklest?

Gnome Eye er blitt en hendig og elegant bildeviser. Den sentrerer bilder for utskrift på A4, men jeg har ikke sett at der går an å ta inn 2 bilder på pr A4 portrett.
OpenOffice Impress (Presentasjon) vil jeg tro kan gjøre dette, men det må være lettvint eller halvautomatisk.
Fotoprogrammer kan kanskje gjøre dette. Greitt også å få en oversikt av thumbnails for et album.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: 2 bilder pr A4 side - utskrift

Innleggav pider » tir 06.10.2009 12:53

Regner med at du bruker en eller annen Linux distro. Jeg har F-Spot installert i Ununtu og velger "Skriv ut" og "Instilling for bilde " og kan da velge hvor mange bilder jeg vil ha pr side og videre kan jeg velge sideoppsett for å snu på bildene. :-)
Håper dette var til hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: 2 bilder pr A4 side - utskrift

Innleggav terjejh » tir 06.10.2009 14:38

Takk for tipset. Ja, F-spot som jeg vanligvis bare kvitter, hadde en slik knapp mer enn 'Eye of Gnome' for antall bilder pr side.

Kanskje er der enklere måter å få det til på, men F-spot husket ikke utskriftoppsettet fra gang til gang. For hver utskrift måtte jeg velge
- to og to bilder om gangen
- antall kopier hver gang
- 2 bilder pr side
- hvit kant rundt bildene
- skrive inn tekst

Edit:
Jeg fikk heller ikke F-spot til å fungere over nettverket (slik Eye of Gnome gjør), så jeg måtte kopiere billedmappen fra serveren til min lokale maskin først.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]