Moblin 2.1 og tv2Webtv

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Moblin 2.1 og tv2Webtv

Innleggav Raven80 » tir 24.11.2009 17:50

Hei.

Noen som vet hvordan jeg skal få tv2webtv til å funke?
medlem i 201 måneder
 

Re: Moblin 2.1 og tv2Webtv

Innleggav hansaudun » tir 24.11.2009 18:39

Dessverre bruker TV2 lukkede standarder på TV2 Sumo som sannsynligvis aldri vil fungere i Linux.
medlem i 223 måneder
 

Re: Moblin 2.1 og tv2Webtv

Innleggav Raven80 » tir 24.11.2009 19:40

Det er jo teit..
medlem i 201 måneder
 

Re: Moblin 2.1 og tv2Webtv

Innleggav unbob » ons 25.11.2009 0:53

TV 2 Sumo bruker Silverlight 3

Moonlight er en Silverlight implementering for Linux. Moonlight 2 skulle i følge roadmap være rett rundt hjørnet, men ser ikke ut for meg som om de klarer å holde de fristene de har satt.

Antar det er en viss mulighet for at Sumo vil virke med Moonlight 2. Det er ikke lenge siden Moonlight krasjet Firefox når jeg testet Sumo, (nå står det "Laster TV 2 Sumo..."), men blir ikke overasket om det fremdeles ikke virker når Moonlight når versjon 2 (da har vel TV 2 tatt i bruk Silverlight 4 :rollseyes: )

I mellomtiden kan mms strømmene være en mulighet men jeg fikk bare Byggmester Bob og en Varg Veum trailer til å virke. (Byggmesteren er DRM infisert så den "virker" bare om du er i det psykedeliske hjørnet ;-) )

Innhold produsert av eksterne aktører er DRM beskyttet. Om dette vil virke i Moonlight vet jeg ikke. Teknisk sett så skulle det vel ikke være noe problem; kommer vel an på MS...
Jeg er ikke kunde hos TV 2 så jeg vet ikke om det er DRM på f.eks. fotballsendingene eller alt det andre de produserer selv.

NRKs Silverlight løsning (1.0) virket når Moonlight 2 var i preview men av en eller annen grunn ikke nå lenger...

Moonlight Beta
Moonlight Roadmap
Mono Project Roadmap
DRM i Moonlight

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]