Ubuntustudio og lydproblemer

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Ubuntustudio og lydproblemer

Innleggav marxleni » søn 06.12.2009 22:33

Jeg testet en distro som jeg vil si var den raskeste av dem alle, ja, til og med bedre enn PCLinuxOS, nemlig Ubuntustudio. men her var det knepping i høyttalerne som må betraktes som svært ubehagelig. her var det knepping på mange områder, både starting av enkelte programmer og stilling av volum. Men ikke under ut og innlogging. Så hva dette er! vet jeg ikke. Jeg setter pris på en tilbakemelding på dette område, da jeg kunne tenke meg å bruke den i musikkproduksjons-øyemed, på den andre disken. Jeg trivdes svært bra med Ubuntustudio, da jeg ser at jeg har mange gode muligheter for meg som musiker i Ubuntustudio.

Så hvorfor knepper det i høyttalerne! kan man gjøre noe med dette! og i så fall vet noen om hva som årsaker dette! Jeg har ikke dette problemet med andre distroer.
Hadde et slikt problem i kubuntu, men ikke så mye som i ubuntustudio.

Jeg kjørte den siste versjonen av ubuntustudio:
http://distrowatch.com/table.php?distri ... untustudio

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Ubuntustudio og lydproblemer

Innleggav omaha » man 07.12.2009 19:41

Mitt stalltips er pulseaudio og jeg vil tro det fortsatt er noen bugs der som ikke er fikset. Sjekk i launchpad:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/karmic/+bugs

Sjekk også i Ubuntu forum - der regner jeg med at du finner en "workaround".
medlem i 204 måneder
 

Re: Ubuntustudio og lydproblemer

Innleggav marxleni » man 07.12.2009 20:22

Hva brukes pulseaudio til! er det spesielt til spill! eller må man ha det dersom man skal ha full utnyttelse med musikkproduksjon! Altså dit jeg vil er: Dersom det er pulseaudio som lager denne ulidelige kneppinga i høyttalerne! så kan jeg vel ta bort den!eller!

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron