Beste mediaspiller.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Beste mediaspiller.

Innleggav Raven80 » tir 02.03.2010 12:51

Hei.

Jeg er på jakt etter en spiller for musikk, lik rhythmbox og amarok. har prøvd di litt men har lyst til å prøve flere før jeg bestemmer meg for hva jeg skal bruke i framtiden.

Må helst ha: Musikkbiblotek, radiostøtte, podcaststøtte og slike ting.

noen tips?

Hva bruker dere?
medlem i 200 måneder
 

Re: Beste mediaspiller.

Innleggav Tertitten » tir 02.03.2010 13:26

Banshee bruker jeg oftest, Banshee er egentlig en GTK applikasjon (gnome) men fungerer helt perfekt i KDE også. Banshee har "Similar Artists" en feature jeg liker godt.

Songbird er også en jeg bruker ofte, den føles litt seig, men har ellers god støtte for det aller meste.

I KDE hender det også at jeg bruker Amarok, det er ingen favoritt akkurat, men den gjør jo faktisk jobben sin..

Som sagt Banshee er min desiderte favoritt, den har det meste og er stabil.

Alt dette er smaksak da, jeg ingen gode argumenter på hvorfor noen som foretrekker Amaorok skal bytte til Banshee (foruten similar artists tingen) f.eks..

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Beste mediaspiller.

Innleggav geirergoy » tir 02.03.2010 14:17

Personlig foretrekker jeg den gode, gamle WinAmp-utformingen.
Men XMMS er visstnok ikke under utvikling lengre. Hva bør jeg bruke som ikke fyller hele skjermen, og har spilleliste med "J"-funksjon i stedet for denne irriterende kategorisorteringa?

Ikke meningen å kapre tråden, men jeg spør fordi Trådstarter kanskje også har interesse av svaret.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Beste mediaspiller.

Innleggav Raven80 » tir 02.03.2010 14:32

I dag bruker jeg Audacious 2.1. Liker den jeg, kanskje det er et alternativ? den er lik winamp
medlem i 200 måneder
 

Re: Beste mediaspiller.

Innleggav clark40 » tor 25.03.2010 8:43

But XMMS is apparently not being developed further. What should I use that does not fill the entire screen, and the playlist with "J" function instead of this annoying category sorting Banshee I use most often, the Banshee is actually a GTK application (gnome) but works perfectly in KDE too. Banshee has "Similar Artists" feature I like a well.

Clark
mcsa training
USA
medlem i 168 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron