Vise 3G-dekningen i Gnome?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Vise 3G-dekningen i Gnome?

Innleggav geirergoy » tor 20.05.2010 17:31

Hei!
Jeg bruker svært ofte mobilen som modem når jeg er ute og reiser.
Selv dette innlegget er skrevet på en Asus eee med Debian, og en Nokia-telefon som er tilkoblet via USB-porten.

Men er det mulig å vite hvor sterk dekning man har, uten å slå på skjermen til mobilen hele tiden?

Når jeg kobler mobilen til PCen, og velger NetCom Default som tilkoblingsmetode, så får jeg et ikon som minner om et radiotårn.

((( O )))
.....A
.../....\

Kunne den vært erstattet med en søyle som viser signalstyrke?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Vise 3G-dekningen i Gnome?

Innleggav geirergoy » tor 27.05.2010 7:41

Når man snakker om sola...

Nyeste utgave av Fedora, som nylig ble sluppet, har den funksjonen som jeg ønsket.

Nå er jeg tilkoblet via mobilen, og har, ifølge Fedoras nettverkshåndterer en dekning på 38%

Dekningen vises på samme måte som om det var et wlan.

Den holder seg stabilt på 38% her i huset de minuttene jeg har testet det, så jeg vet ikke hvor rask den er til å få med seg endringer, som f.eks. togtunneller. Jeg frykter at prosentangivelsen oppdateres noe sjeldnere enn i displayet på telefonen.

Dette lover allikevel bra!

Interessant nok så klarer denne utgaven av Fedora også å lese filene på telefonen SAMTIDIG som telefonen brukes som modem. Det trodde jeg var umulig.
Telefoner fra Nokia spør jo alltid om enheten skal kobles til i PC-suite-modus eller i filoverføringsmodus.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]