Spotify premium for LSB-type Linux

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » tor 02.09.2010 22:58

Jeg tar alle mulige forbehold Tertitten - har bare fulgt instinktet, og regla var like mye ment for å illustrere problemstillingen som å insinuere faktiske forhold.

Jeg er langt ifra overbevist om at mitt inntrykk = faktum.
Edit: Spotifyproblem:
Etter at jeg har avsluttet Spotify eller satt maskinen i "sleep" med Spotify åpen crasher Spotify.

Jeg må da slette /brukernavn/.cache/spotify/storage for å kunne starte igjen. Jeg har lagd en ny katalog for dette, men det samme skjer der også.

Ergo kan jeg lagre offline - men bare til jeg stenger Spotify.

Noen måte å unngå dette på?
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav Brakkvatn » man 06.09.2010 11:52

Jeg har ikke samme problemet med avslutning. Kjøpte nettopp premium, starta Spotify, spilte noen sanger. Avsluttet Spotify. Startet på nytt igjen, og alt fungerer.

Det jeg merker, spesielt på sangen Infected Mushroom - Becoming Insane( spotify:track:22DnBQIIXFPJNRGuNjWlSg ) er at lyden hopper i starten av sangen. Har ikke hørt på så mange andre sanger enda i Linux-versjonen, men har noen andre opplevd tilsvarende?

Kan det ha noe med rettigheter å gjøre, omaha, at den kræsjer?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » man 06.09.2010 12:26

Kan ikke helt se at det skal være rettighetsproblemer fordi jeg lagde en ny katalog til Spotify Cache og der er det ikke restriksjoner på rettigheter. Jeg har også endret rettigheter på den opprinnelige cachekatalogen ++ men uten resultat.

En annen interessant observasjon er at Spotify starter soffice.bin.
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav Nilsen » man 06.09.2010 13:22

Er det flere som sliter med å bytte sang i Linux-klienten?
Hvis jeg prøver å bytte sang, vil spotify i 90% av tilfellene låse seg helt til sangen er slutt. Så bytter den sang.
Samme hvis jeg prøver å avslutte mens en sang spiller. Den låser seg, og avsluttes først når sangen er ferdig.

Av denne grunnen gikk jeg tilbake til Spotify via wine :(
medlem i 226 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » lør 11.09.2010 19:08

Kikket på denne posten om TV2 Sumo: viewtopic.php?t=217915

Derfor installerte jeg gecko-mediaplayer med avhengighet gnome-mplayer.

Mulig hukommelsen svikter noe, men såvidt jeg husker har jeg ikke gjort noen andre multimedia-endringer (eller andre for den del) i det siste.

Det kan se ut som at et hyggelig utkomme av å installere gecko er at jeg ikke lenger har problemer mht sletting av cache - og enda bedre - jeg kan nå lagre offline.

Bra for meg - og bra for Spotify som har sikret seg et premium abb til.
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav viking60 » lør 11.09.2010 21:23

Hmm Jeg skulle ønske at DRM kunne foregå i full offentlighet. Ikke ved hjelp av lure strategier og snik og lur.

Jeg ser helt klart Josis poeng. Og omahas spekulasjoner kan jo for ordens skyld kalles spekulasjoner intil de (utvilsomt) blir bevist.

Det er jo enkelt dersom artisten ved hjelp av det ene eller andre systemet ikke får noen inntekter så blir det ikke noe mer musikk å høre på.
Dersom alle lytterne velger vekk en tjeneste så vil ikke artisten ha en kanal å spre åndsverket i.
Det ligger en grei balanse i dette. Ingen lønsomhet=ingen musikk, ellers konkuranse for å ballansere dette best mulig.

Dealer på "kammerset" sier jeg nei til. De som hevder at de taper penger på spotify tuller nok litt.
Det forutsetter jo at jeg og andre hadde kjøpt CD'en dersom spotify ikke hadde eksistert. Og det kan de jo glemme, selv om det blir dramatiske regnestykker ut av det.

Men kun en prinsippiell bektrakting dette.
Jeg har ikke peiling på hvem som er "værst".

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » lør 11.09.2010 22:13

Platebransjen trykker på med enorme mengder muzak fra en haug utøvere som jeg nok vil kalle artister mens musikerbegrepet fremkaller reservasjoner. Det er prefabrikert monotoni.

Det er en sammenheng mellom kvaliteten, det store volumet av muzak som tilbys og prisen folk er villige til å betale. Det er dette volumet platebransjen er ute etter. De bryr seg katta om musikere og kvalitet.

Paradoksalt nok er det kvalitetsartistene de skyver fremfor seg når de argumenterer.

Jeg har absolutt ingen ting imot å betale mine 100 kr/mnd for Spotify, så får jeg kjøpe den musikken jeg synes er verdt å beholde + konvertere til Flac på annen måte.
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » søn 19.09.2010 15:19

Dagbladet har en kommentar til "boikottoppfordringen" fra den norske platebransjen når det gjelder Spotify.

http://www.dagbladet.no/2010/09/19/kult ... /13394089/
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav Brakkvatn » tir 26.10.2010 10:05

En liten oppdatering her. Ser ut som om Spotify har kommet med Fedora-pakker. Disse fungerer greit på min OpenSuse 11.3.

Ta en titt på http://repository.spotify.com/fedora/releases/13/ og under din arkitektur.

Men har fremdeles problemer med litt hakking i avspilling på begynnelsen av sanger.

Jeg klarte òg å legge inn http://repository.spotify.com/fedora/re ... 13/x86_64/ som et repository. I Fedora trenger man bare å installere spotify-release-1-1.noarch.rpm, men i OpenSuse (og sikkert i andre RPM-baserte distroer) måtte jeg legge til URLen manuelt. repomd.xml er ei heller signert, så denne må godtas usignert.
Sist endret av Brakkvatn den tir 26.10.2010 10:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav josi » tir 26.10.2010 10:28

Dagbladet har en kommentar til "boikottoppfordringen" fra den norske platebransjen når det gjelder Spotify.

http://www.dagbladet.no/2010/09/19/kult ... /13394089/

Kan ikke annet å si meg enig med Jan Omdahl. Slik jeg ser det er han en av få journalister som tar opp denne type spørsmål på en seriøs måte, noe han også har vist i debatten om DLD.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » tir 26.10.2010 10:34

@Brakkvatn:

Lyden flyter fint hos meg - muligens annen codeksamling i bruk?

Fedorapakkene har vært der en liten stund, og det er sågar "en nyere versjon" enn deb.

Jeg setter det i klammer fordi det etter hva jeg forstår (sjekket med pakkeren i AUR) en fedorarelatert bufix som trigget nytt versjonsnr. Det skal ikke være endringer forøvrig.

Spotify er nok kompilert med Qt 4.6 og den fungerte fint der i Arch. Arch benytter nå Qt 4.7 (Kde 4.5.2), og jeg får crash om jeg fører musepekeren over enkelte elementer i Spotify's GUIelementer. Jeg testet ved å veksle mellom Qt 4.6 og 4.7.

Ellers er jeg godt fornøyd med både klienten og tjenesten til Spotify.

@Josi:
Tiltredes :)
medlem i 204 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav josi » tor 04.11.2010 12:41

Har dere med premium-abonnement prøvd Spokify? Det har nettopp kommet ut ny versjon: http://blog.ereslibre.es/?p=276
Hvordan fungerer denne i forhold til Spotifys egen klient?

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Spotify premium for LSB-type Linux

Innleggav omaha » tor 04.11.2010 14:49

Jeg har ikke testet - biblioteket kolliderte med spotify's, og jeg hadde litt småkrøll i Spotify som jeg er glad for å bli kvitt (crash Qt 4.7). Tror jeg venter et par versjoner til før jeg begir meg på den. Men jo mer som er native jo bedre er det.
medlem i 204 måneder
 

Forrige

Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]