Distribusjon oppdateringer i mandriva 2010.1

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Distribusjon oppdateringer i mandriva 2010.1

Innleggav lmh1 » lør 23.10.2010 16:22

Kjenner dere til at 2011 har kommer på mandriva?

http://www2.mandriva.com/nb/downloads/one/

Har bare 2010 ennå?

Siden når jeg skulle oppdatere, fikk jeg bare oppdatert, noen oppdateringer, men når jeg startet på nytt får jeg muligens skrivebord som Flux eller noe av de mini desktopene, fikk ikke mulighet å starte KDE igjen, siden jeg restartet.

Er det det slik at distribusjon oppdateringer må gjøres fra terminal på mandriva? I et begrenset grensensnitt?

Siden jeg laster ned nå 2240 pakker/1.5 GB med oppdateringer, det tar nok en stund, får håpe jeg får KDE til å starte igjen?
medlem i 168 måneder
 

Re: Distribusjon oppdateringer i mandriva 2010.1

Innleggav Tertitten » lør 23.10.2010 16:38

Nei, 2011 er ikke en gang påbegynt så vidt jeg vet. (rettelse, det er vel muligens påbegynt arbeide med 2011 i en eller annen form, men utviklingen har i så fall ikke kommet spesielt langt)

Distribusjons oppdateringer/oppgraderinger i mandriva skjer ved å bytte repoer til påfølgende distroer..
Det er mulig du har aktivert ett factory repo, eller at du har tatt bort en av tasks metapakkene. .

Også mulig at mandriva nå har oppdatert KDE til 4.5.2 og at det er dette som er årsaken til at du må laste ned så mange pakker, men 1.5gb skulle du ikke behøve å laste ned ...

Du har ikke tilfeldigvis aktiver MIB repoet ?
De har en tendens til å slenge ut en helvetes masse oppdateringer

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Distribusjon oppdateringer i mandriva 2010.1

Innleggav omaha » lør 23.10.2010 16:46

Uforvarende skifte til cooker?
medlem i 204 måneder
 

Re: Distribusjon oppdateringer i mandriva 2010.1

Innleggav lmh1 » lør 23.10.2010 17:04

Husker ikke hva jeg gjorde, men valgte alt uten om DVD installeringen etter installasjon, så mulgens jeg trykker av for MIB repoet.

Håper ikke det fører til problemer med mandriva igjen, går jo greit med oppdateringer, men kjedelig å laste ned for tidligere oppdateringer slik at alt slutter å fungere.

Vet noen om firefox 4.0b2 er lurt å installere på mandriva? Hvis man har mulighet?

Ser ut som dette gikk greit, fikk startet maskinen igjen, uten problemer med mandriva.
medlem i 168 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere