Ubuntu 12.04 får navnet "Precise Pangolin".

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Ubuntu 12.04 får navnet "Precise Pangolin".

Innleggav moma » tor 06.10.2011 10:52

Vi er på tampen av utgivelsen til Ubuntu 11.10 (Oneiric Ocelot). Den skal komme ut neste uke den 13.oktober. Og Precise Pangolin skal være navnet på etterfølgeren Ubuntu 12.04, i følge Mark Shuttleworth.

Bilde

Kilde: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/ubun ... -pangolin/

Pangolin er flink til å beskytte seg selv. Ikke engang løver og tigre klarer å rive det i filler og det er supernøyaktig til å finne maur, termitter og insekter.

Jeg har oppdatert futuredesktop.org guiden for Oneiric men sliter litt med at de har fjernet Sun-Java6 (Oracles offisielle Java) fra Canonicals partnerbrønn. Jeg lurer på om de kommer til å erstatte det med Oracle-Java7? Har også sendt et spørsmål til askubuntu.com.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Ubuntu 12.04 får navnet "Precise Pangolin".

Innleggav terjejh » tor 06.10.2011 12:54

Ang. Java
Det synes som om det er en trend at Sun Java fases ut, noe også openSUSE 12.1 har gjort. Årsaken begrunnes i at Oracle har fjernet (re)distribusjonslisensen for Java (DLJ).
http://www.ralf-lang.de/2011/09/01/open ... acle-java/

Spørsmålet er om vi får OpenJDK til å fungere mot nettbanker/BankID?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Ubuntu 12.04 får navnet "Precise Pangolin".

Innleggav art3mis » tor 06.10.2011 13:54

Jeg kjører for øyeblikket både bankid og netbeans på openjdk, og så langt ser det ut til å fungere fint. Tenkte bare jeg skulle prøve siden det var blitt så mye stress for å få inn sun sin, og det funka (:

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Ubuntu 12.04 får navnet "Precise Pangolin".

Innleggav moma » tor 06.10.2011 13:56

Hei.
Dere har nok rett. Det blir ingen Oracle Java i Ubuntus pakkebrønner. Det finnes et par guider på nettet for Oracles Java7 men disse er uoversiktlige for vanlige sluttbrukere.

Jeg er også førnøyd med OpenJDK Java. BankID i Nordeas nettbank og Eclipse IDE for Android-utvikling fungerer helt utmerket med det. Men jeg lurer på om smart-kortleseren til Norsk Tipping aksepterer OpenJDK. Jeg skal uannsett be dem om å oppdatere guiden sin.

La oss satse på OpenJDK herefter.

EDIT: Jeg fikk et konkret svar fra Buypass AS.
Hei.
Blir oppdateringer der etterhvert, men først må dette testes ut mer i de nye releasene som kommer. Er i dialog med Ubuntu angående det at [openjdk] icedtea-plugin som medfølger ikke klarer benytte pcscd tjenesten. Dette må være tilstede før man kan benytte smartkort mot vår applikasjon. Oracle sin java kan uansett legges inn på Ubuntu, men sålenge pcscd vil fungere med nyeste ubuntu så vil openJDK fungere også.

Vennlig hilsen
Mats
E-post: kundeservice@buypass.no
http://www.buypass.no

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron