Natron VFX

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Natron VFX

Innleggav olear » tor 14.08.2014 17:16

Noen som driver med VFX? Lyst på et fritt alternativ til Shake/Nuke? Sjekk ut Natron VFX (nettsiden skal forbedres).

Vi trenger for øyeblikket flere brukere som kan rapportere bugs fram mot v1 (som kommer om ikke så lenge). Støtter Windows, OS X, Linux og FreeBSD.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Natron VFX

Innleggav ak » søn 17.08.2014 22:53

Amibisiøst og veldig kult å utfordre de to.

Programmet installerte og startet ihvertfall greit både på Ubuntu 13.10 og OS X, mye raskere på førstnevnte.

Som forventet fikk jeg ikke til noe særlig mere (uten å lese dokumentasjonen) enn å laste inn et bilde, men jeg kan allerede se for meg noen anledninger når jeg vil gjøre et ordentlig forsøk :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Natron VFX

Innleggav olear » man 18.08.2014 0:46

Vi trenger frie alternativer innen video, spesiellt VFX. Dette gjør at programvaren blir tilgjengelig for "alle", ikke bare folk som jobber innen industrien og kan betale for det.

Første mål med Natron er å tilby et "bra nok" alternativ/inngangsportal til indie og studenter, og være en katalysator for utvikling av frie OFX plug-ins. Vi har valgt å ikke bryte med "standarden"*, så det man lærer i Natron fungerer i de komersielle alternativene.

Versjon 1 er rett rundt hjørnet (neste uke), neste versjon får støtte for Python scripting.

Jeg jobber med ny nettside og skal prøve å skrapes sammen dokumentasjon.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron