Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

Innleggav Spatz » fre 09.09.2016 17:56

Hei!
Jeg trenger litt hjelp. Jeg har mapper og bilder lagret på skrivebordet, og nå har skrivebordet plutselig blitt tomt!

Jeg har ikke mistet innholdet, jeg finner det fremdeles i finder på mappen "skrivebord"
men det er ingenting lagret på selve skrivebordet som jeg kan se lengre.
jeg tror dette skjedde etter at jeg koblet macen til tvn. Jeg har gjort det hundre ganger før uten problem vel og merke. Da pleier mapper og lignende fra skrivebordet av og til og forsvinne. Evt må jeg av og til flytte filmen jeg skal se fra macen til tvn. Vanskelig å forklare men det blir to skjermer på en måte. Så jeg flytter bildet til høyre på macskjermen og det dukker opp til venstre på tvskjermen og dere skjønner..

Ihvertfall. Jeg mistet alt på skrivebordet.
Jeg har sett litt på innstillinger osv men jeg finner ikke ut av noe.
Er det noen som kan hjelpe meg? dette har irritert meg en stund. :)
medlem i 186 måneder
 

Re: Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

Innleggav Spatz » søn 11.09.2016 15:07

Ingen?
medlem i 186 måneder
 

Re: Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

Innleggav saop » man 12.09.2016 8:27

Har du prøvd å høyre klikke på skrivebordet og trykke på "rydd opp"? Kanskje det vil flytte alt tilbake?

Edit: Prøv å gå til skjerm innstillingene dine og se om du har noen valg om å samle alt til en skjerm.
medlem i 90 måneder
 

Re: Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

Innleggav Spatz » tir 13.09.2016 17:20

Ååååå det funka! "Rydd opp" funka! Alt står hulter til bulter men det er tilbake på skrivebordet! tuuusen takk!:D
medlem i 186 måneder
 

Re: Mapper og bilder forsvant fra skrivebordet

Innleggav saop » ons 14.09.2016 23:05

Glad det funka :)
medlem i 90 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]