Alt av video flimrer i Ubuntu

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Alt av video flimrer i Ubuntu

Innleggav Veon » søn 14.02.2010 5:37

Uansett om jeg bruker VLC, Boxee, Miro, you name it, så flimrer alle videofiler jeg ser på (inkludert youtube og lignende). Jeg har mine mistanker om at det kommer av dårlige driver for mitt GeForce 9500 GS kort som er plassert i min HP stasjonære maskin. Jeg har installert de anbefalte tredjeparts og proporitære driverne til NVidia.

Har klart å fikse dette tidligere, men husker ikke hvordan. Tror muligens jeg tuklet med lydrivere... men kanskje jeg husker feil.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Alt av video flimrer i Ubuntu

Innleggav Tertitten » man 15.02.2010 1:16

Bruker du Compiz mens du spiller av video ?
Vet ikke om dette er tilfellet lengre, men før var det ett kjent problem at compiz ville årsake at video flimret under avspilling, eneste mulighet var å deaktivere compiz under avspilling.
vet som sagt ikke om dette er tilfellet fremdeles da jeg sjeldent bruker compiz

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Alt av video flimrer i Ubuntu

Innleggav omaha » man 15.02.2010 8:22

Compiz kan ha betydning fordi flash' hardware-aksellerasjon ikke fungerer med Compiz, men det skal kun ha betydning for Flashpakkede videofiler.

Om du har "standard" propietær driver fra distro til grafikkortet kan du jo forsøke med en nyere driver? Jeg bruker Nvidia 195.36.03 (Beta) problemfritt, men har annet kort (NVS 140).

Om du vil kompilere ++ selv:
ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/195.36.03/ (32bits beta)
ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/190.53/ (32bits released)

Ellers er det vel EnvyNG som gjelder - finnes i pakkebrønnen, men jeg er usikker på hvilken driver den bruker nå.
medlem i 205 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron