Kræsj ved log-in - og mulig løsning

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Kræsj ved log-in - og mulig løsning

Innleggav adder1972 » tir 23.03.2010 10:36

Hei,

Moderns kjører Ubuntu 9.10 32-bit på min gamle PC som hun har arvet. Ca i februar en gang, begynte hun å få problemer med maskinen sin. Når oppstarten kom til innloggingsskjermen etter Ubuntu-splashen, ble skjermen svart med en hvit stripe på (iflg rapportenen fra henne). Her er kort om det jeg tror var feil pluss og status. Tar gjerne kommentarer fra dere hvis dere skjønner noe mer.

Jeg kunne SSH'e inn (som jeg alltid må, siden avstanden er 2000 km). Hun har et nvidia 7600-kort, så jeg reinstallerte driverne for kortet for sikkerthetsskyld. Det hjalp ikke. Jeg sjekket xorg.0.log, og der var feilmeldingen "The NVIDIA X driver has encountered too many errors. Falling back to legacy PCI mode" samt én meter med "NVIDIA(0): Initialized AGP GART.". Etter å ha googlet og lest, endte jeg opp med å blackliste Agpgart i etc/modprobe.d/blacklist.conf. (Husker ikke i farten hvor jeg fant det). Etter det, har ikke feilmeldingen kommet og hun kan logge seg på som normalt.

I kern.log står det nevnt "agpgart-amd64" ved et par anledninger. Betyr "64" der 64-bit? kan det være noe av årsaken til feilen?

Hvis noen kan komme med noen synspunkter så hadde det vært flott. Ved ikke hvilke oppdateringer som kom i februar som kunne ødelagt oppsettet hennes (er det noen måte å finne når oppdateringer ble sluppet?).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]