ICE D50 Modem Manager

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

ICE D50 Modem Manager

Innleggav terjejh » tir 30.03.2010 13:42

Jeg har lastet ned den siste Linux-driveren for ICE D50 modemet
http://www.ice.no/UserFiles/Drivers/D50 ... ux_1_6.zip
pakket ut og installert cmotec-qtmodem 1.6 rpm pakken for openSUSE x86_64.

Dette installerer et program D-50 Modem-manager. Prøvde å starte det, men det ble bare stående å henge uten å få forbindelse med D50 USB modemet.

Har noen fått D50 Modem Manager til å virke? Jeg lurer på om dette programmet også inkluderer selve driveren som skal erstatte (tidligere) RDEVCHG som ligger på D50 USB minnet? Før kjørte man da etterpå wvdial og eventuelt Gnome-PPP som frontend for oppringing etterpå.

NetworkManager får opp en menylinje 'CDMA connection', men ved å klikke på denne blir NM bare stående å snurre uten å få forbindelse. Har noen fått NM til å virke med ICE D50?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: ICE D50 Modem Manager

Innleggav ak » tir 30.03.2010 16:31

Jeg fikk det ihvertfall ikke til å fungere, men jeg prøvde ikke spesielt mye. ICE har uansett vært ekstremt upålitelig der jeg har trengt det mest, avgangshallen på Gardermoen etc.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: ICE D50 Modem Manager

Innleggav terjejh » tir 30.03.2010 16:53

Jeg ringte ICE support, og dessverre sitter der f.t. bare Windows folk. Tidligere var det i hvertfall 'en i Trondheim som hadde peiling på Linux og prøvde å hjelpe, men nå sier de at de egentlig aldri har supportert Linux.

På mitt spørsmål trodde de at cmotec-qtmodem programmet (driveren?) var utviklet i usa. CDMA brukes jo en del, så da burde muligheten være tilstede for å få dette til å fungere på Linux/ NetworkManager.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: ICE D50 Modem Manager

Innleggav terjejh » lør 03.04.2010 1:22

Oppdatering:

Jeg får nå følgende til å fungere

alt. 1) D-50 USB modemets inkluderte driver RDEVCHG i kombinasjon med Gnome-PPP/wvdial (som før)
Bilde

alt. 2) D-50 Modem Manager (cmotech-qtmodem)
Bilde

Så langt virker begge deler på openSUSE x86_64 (tidligere) versjon 11.1 med tradisjonelt nettverksoppsett, dvs. utenom Network Manager.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: ICE D50 Modem Manager

Innleggav ak » man 05.04.2010 12:29

Kult, jeg skal prøve å kopiere din fremgangsmåte neste gang jeg har ICEn i hendene.

admin (på Mac1.no) lånte den med seg til Danmark i påsken og kan rapportere at han ikke hadde dekning en eneste gang i hele uken, selv om han stort sett var i og rundt København.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]