Vifte til Nvidia Quadro 4

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav dajomu » tir 30.03.2010 15:09

Jeg har overtatt dette grafikkortet, men viften lager litt støy. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny vifte? Gjerne hvilken vifte jeg bør kjøpe. På viften står nv-1035-c3 Dc 12V 0.09A hvis det hjelper noe.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav omaha » ons 31.03.2010 18:58

På de maskinene jeg har gjort noe med kjølingen har jeg brukt Zalman. Det er jo mange forskjellige alternativer, men jeg kjenner ikke kortet ditt.

Utgangspunktet er som regel en spesifikk kortmodell (blant annet pga plassering av hullene rundt prossessoren) og valg av kjøleløsning er avhengig av temperaturene. Det er ikke alle kort som er egnet for passiv kjøling, og om de er det - så må du sørge for gode nok vifter ellers.

Det er ikke alle kabinett som har like god plass til volumiøse kjøleløsninger, så hva du velger er også avhengig av dette.

vendur.no har noen stillegående vifter (silenX -11dBA) som senker støynivået bra. Når grafikkortet blir stille er gjerne strømforsyningen mer hørbar som støykilde.

http://zalman.com/eng/main.asp
medlem i 205 måneder
 

Re: Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav dajomu » man 19.04.2010 9:43

Jeg hadde lagt denne saken litt på is en stund, men jeg skal nå forsøke å fikse skjermkortet en gang for alle...eller dumpe det.

Det kan se ut som om at jeg har et 900 eller 980 xgl kort, men viften tror jeg er den samme.
Omaha nevnte zalman som en mulighet, men må en importere fra utlandet? Finnes det ikke noe her i landet?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav omaha » man 19.04.2010 11:58

Zalman's GPU og CPU-kjølere finner du i nettbutikkene. Det er en stund siden jeg installerte disse nå - men hadde ikke spesielle problemer.

Sjekk bare at du har plass nok rundt kortet ditt i kabinettet.

En annen sak er at du kanskje med noen få hundrelapper ekstra kan kjøpe et nytt og bedre kort - men jeg har ikke vært i det markedet på en stund, så bare en tanke.
medlem i 205 måneder
 

Re: Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav dajomu » man 19.04.2010 14:27

Skjønner, men jeg har litt problemer med å finne ut hva som er riktig størrelse til mitt kort?
Dette ser bra ut, men passer det mon tro?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Vifte til Nvidia Quadro 4

Innleggav omaha » man 19.04.2010 15:05

Jeg tror den kjøleren koster mer enn hva kortet ditt er verdt, og jeg tror du får et mer oppdatert kort for rundt samme pris. Dette er vel et gammelt AGPkort, så utvalget er nok noe begrenset.

Vet ikke om kortet ditt støttes av nyere Nvidiadrivere eller om det er "legacy" (eldre) driver. Mulig du får mer utbytte av et kort som støttes av de nye driverne.

Men jeg tror nok kanskje du bør holde deg til din plan om kun å bytte vifte om du skal gjøre noe med det. Her er en oversikt over noe av det som er tilgjengelig - du må nesten sjekke mht fester og volt/ampere selv - spec finner du sikkert på vifteleverandørens hjemmesider.

http://old.prisguide.no/cat.php?cat_id=44
medlem i 205 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]