Tastatur med touchpad!?

Lurer du på om maskinvaren din er støttet, eller lurer du på hva du bør kjøpe?

Tastatur med touchpad!?

Innleggav dajomu » tor 06.05.2010 12:33

Noen som har gode tips til tastaturer med integrert touchpad? Jeg trenger et til mediacenterpc'en. Jeg fant ett som heter Deltaco, men er usikker på hvor bra det er. Jeg trenger ett som takler mer enn 2m avstand.
Jeg har også sett på dette, men jeg foretrekker et med touchpad.

Ellers så har jeg kjøpt en AsRock ION330 med fjernkontroll. Noen som har erfaring med denne fjernkontrollen mot Linux?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav josi » tor 06.05.2010 13:52

Har selv og er godt fornøyd med Logitech dinovo edge: http://prisguide.hardware.no/produkt/53796/omtaler

Det fungerer bra, har integrert touchpad, og ser såpass ok ut at det ikke er noe problem å ha det i stua.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav thorak » tor 06.05.2010 16:09

Kan ikke gi deg noe svar angående touchpad på tastatur, men jeg gikk lei av å ha et fullt tastatur liggende og kjøpte meg en slik en http://www.multicom.no/PartDetail.aspx? ... 3;c:100176 , funker på greit hold og har "mus" innebygd, men det forutsetter naturligvis at du ikke planlegger å skrive roman på pc'en.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav Greblok » tor 06.05.2010 16:16

Har selv et Logitech DiNovo edge som Josi nevner, og som jeg er storfornøyd med.
Har brukt det ganske lenge uten problem på hverken Linux eller Windows 7.
Kan i aller høyeste grad anbefales.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav josi » tor 06.05.2010 16:40

Når det gjelder fjernkontrollen bør det ikke være noe problem å bruke den ved hjelp av lirc.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav dajomu » fre 07.05.2010 10:22

Takk for tilbakemeldingene.

Thorak: Cideko Air så ut til å være et veldig bra alternativ, men jeg antar at jeg ikke kommer til å være helt fornøyd med "Musepekeren styres ved å vippe tastaturet opp, ned eller sidelengs"

Josi: Logitech diNovo ser definitivt veldig bra ut, men som thorak skrev er fulltastatur litt stort.

Logitech har derimot en kombinasjon av disse diNovo Mini som jeg kommer til å gå for. Dette tastaturet har alt jeg trenger og fungerer bra med Linux.

En liten digresjon. Skulle ønske at her var en måte å merke foruminnlegg som "LØST" på en enkel måte. Forumet på ITpro.no har en fin løsning på det. Leser du dette ak?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Tastatur med touchpad!?

Innleggav thorak » fre 07.05.2010 16:32

Funker faktisk overraskende bra, men i begynnelsen savnet jeg en knapp for å sentrere peker, men nå er jeg blitt vant, og til mitt bruk funker det helt greit, selv om jeg neppe ville spillt skytespill med denne.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Maskinvare / Drivere / Xorg



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]